beantwoord

studenten korting week

  • 21 juni 2021
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

Ik wilde afgelopen zondagavond van Amsterdam naar Leiden reizen en was in de veronderstelling dat ik 40% korting zou krijgen voor mijn reis aangezien ik een studenten weekabonnement heb. Toch stond er toen ik incheckte ‘ingecheckt reizen op rekening’. De trein die ik nam viel buiten de spitsuren, dus ik snap niet waarom ik mijn 40% studentenkorting niet heb gekregen. Bij mijn vriendin, met wie ik samen de trein pakte (die overigens ook een studenten weekabonnement heeft) stond er wel ‘ingecheckt  40% studentenkorting’.

Wat gaat hier mis?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 juni 2021, 17:17

U hebt naast het studentenreisproduct ook NS Flex op uw kaart staan. Het studentenreisproduct is niet te combineren met NS Flex. Als u in het weekend reist, krijgt NS Flex voorrang boven uw studentenreisproduct. De korting van het studentenreisproduct wordt dan niet meegenomen.

U moet contact opnemen met de klantenservice om NS Flex te beëindigen, zodat alleen het studentenreisproduct op uw kaart staat. Daarna kunt u in het weekend met korting reizen door saldo op uw kaart te laden. Als u dat niet steeds zelf wilt doen, dan kunt u automatisch opladen activeren.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Merk op dat u na het beëindigen van NS Flex dit nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt NS Flex niet beëindigd.

U zou ook even bij de klantenservice kunnen informeren of u het te veel betaalde bedrag terug kunt krijgen.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

U hebt naast het studentenreisproduct ook NS Flex op uw kaart staan. Het studentenreisproduct is niet te combineren met NS Flex. Als u in het weekend reist, krijgt NS Flex voorrang boven uw studentenreisproduct. De korting van het studentenreisproduct wordt dan niet meegenomen.

U moet contact opnemen met de klantenservice om NS Flex te beëindigen, zodat alleen het studentenreisproduct op uw kaart staat. Daarna kunt u in het weekend met korting reizen door saldo op uw kaart te laden. Als u dat niet steeds zelf wilt doen, dan kunt u automatisch opladen activeren.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Merk op dat u na het beëindigen van NS Flex dit nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt NS Flex niet beëindigd.

U zou ook even bij de klantenservice kunnen informeren of u het te veel betaalde bedrag terug kunt krijgen.

Reageer