beantwoord

Studenten OV, maar ook vol tarief bij automatische incasso

  • 10 March 2023
  • 2 reacties
  • 329 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb een studenten weekend OV. Hierbij zit naar mijn weten ook 40 procent korting op doordeweeks reizen. Nu heb ik sinds deze maand ook reizen op rekening aan staan zodat ik niet meer hoef op te waarderen. Nu heb ik mijn factuur ontvangen van de laatste maand, maar zijn de reizen die ik heb gemaakt buiten het weekend wel voor vol tarief gerekend. Klopt dat? Kan ik daar wat aan doen?

Alvast bedankt

Juliën

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 10 March 2023, 21:55

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Het studentenreisproduct kan niet worden gecombineerd met NS Flex (reizen op rekening). Zoals u merkt, zorgt die combinatie ervoor dat u geen korting krijgt in de kortingsuren. U moet NS Flex van uw kaart verwijderen en voor reizen in de kortingsuren toch saldo laden om met korting te kunnen reizen. Als u dat niet steeds zelf wilt doen, kunt u automatisch opladen activeren.

U zou nog even rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te kijken of zij u uit coulance het prijsverschil willen terugbetalen. U hebt geen recht op terugbetaling daarvan, zoals op deze website staat geschreven (onder het kopje “Mijn studentenreisproduct werkt niet. Wat moet ik doen?").

Badge +3

NS Flex (Basis) weet niets van je SRP dus rekent gewoon voltarief.

Wat je eigenlijk wilt is helemaal geen NS Flex maar automatisch opladen. Bij automatisch opladen worden kosten voor je saldo opwaarderen ook achteraf geïncasseerd (na een dag of 5).

Je SRP werkt dan gewoon (40% korting bij incheck buiten de spits) en je hoeft nooit meer naar een automaat.

Edit: ​​​​​​@Tochjo was me voor.

Reageer