Ik heb reeds gezien dat er wat problemen zijn met hoe het flex abonnement met het studentenreisproduct werkt en zou graag een verduidelijking willen.
Ik koop nu een NS flex dal vrij abonnement en zou dit voor 1 maand willen gebruiken en daarna opzeggen. Dit omdat ik nog wacht op mijn studentenreisproduct maar toch al heen en weer moet. Ik wil echter dit reisproduct op mijn OV kaart zetten waar ik mijn flex abonnement op zet. Ik kan echter mijn NS flex niet deactiveren voordat ik deze een volledige maand heb gebruikt (zo begreep ik het tenminste).
Kan ik dan gewoon mijn studentenreisproduct activeren voordat ik mijn flex opzeg, mijn gratis ritten van mijn studentenreisproduct gebruiken en mijn flex deactiveren zonder mijn studentenreisproduct te deactiveren?
Beste antwoord door loklok8
Het is vaker voorgekomen dat het paaltje of poortje het studentenreisproduct negeert en in plaats daarvan NS Flex gebruikt, omdat deze een hogere prioriteit is toegewezen dan het studentenreisproduct. Met dus als gevolg dat als je in de spits incheckt of in de bus, tram en metro je niet gratis mag reizen en de volle pond moet betalen. Om dit te voorkomen is het inderdaad het beste om een extra kaart aan te vragen, zo doe ik het zelf namelijk ook.
Voor de goede orde. Als je NS Flex aanschaft komt het product 'Reizen op Rekening' op je kaart te staan. Welk abonnement je hebt binnen Flex weet het poortje of paaltje niet. De back-office rekent in de avond uit wat de correcte prijs is voor de reis, rekening houdend met het gekozen abonnement binnen Flex.