beantwoord

Te veel betaald voor abonnement na wissel

• 10 april 2020
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

Dag iedereen, 

Ik heb mijn Altijd Vrij NS Flex abonnement op 1 april gewijzigd naar een Weekend Vrij NS Flex abonnement. Het Altijd Vrij NS Flex Abonnement heb ik aangevraagd op 1 maart, dus ik heb precies één maand gebruik gemaakt van dat abonnement voordat ik het heb verruild voor een Weekend Vrij abonnement van NS Flex. Nu hebben zich er de volgende twee problemen voorgedaan:

- Afgelopen week heb ik een factuur ontvangen waarin ik betaal voor het Weekend Vrij abonnement. Alleen op deze factuur worden nog kosten in rekening gebracht voor het Altijd Vrij abonnement. Hoe kan dit? Ik heb alle abonnementskosten voor dit abonnement al in maart betaald. Ook heb ik op 1 april geen gebruik meer gemaakt van mijn Altijd Vrij abonnement. 

- Het tweede probleem is dat ik op Mijn NS de melding krijg dat mijn factuur voor (eind) april klaarstaat. Alleen deze factuur is gebaseerd op de kosten van een Altijd Vrij NS Flex abonnement (die ik dan al lang heb opgezegd).

Heeft iemand dit probleem vaker gehad? Of zou iemand van de klantenservice mij hierbij kunnen helpen? Toen ik belde naar de klantenservice werd ik doorverwezen naar de NS community en/of Facebook, omdat zij facturen niet kunnen wijzigen of eventueel geld terug kunnen storten. 

Ik hoor graag van jullie! 

icon

Beste antwoord door Momo 10 april 2020, 20:12

De Altijd Vrij kosten zijn voor de maand april aangezien kosten voor een abonnement altijd vooral worden berekend. Wanneer een Flex abonnement precies op de oorspronkelijke ingangsdatum (bij u 1 maand 1 maand na aangaan van het Altijd Vrij) dan worden de kosten voor de nieuwe maand al op de rekening gezet en kunnen dan alleen achteraf worden terugbetaald. .U zult dus een terugbetaling ontvangen.

De meldingen van de bedragen van de eerstvolgende factuur kloppen bij het wijzigen van een abonnement niet, die gaat voor het abonnementsbedrag weer kloppen wanneer u de volgende factuur heeft ontvangen. Tenzij u op 1 mei weer van abonnement wijzigt, dan blijft daar het bedrag van het Weekend Vrij tot de dan eerstvolgende factuurdatum.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Wel kunnen er community leden zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en van advies kunnen voorzien.

De NS medewerkers bij Facebook kunnen wel bij klantgegevens. Je kunt een PB via Facebook sturen. Het kan even duren voor je reactie krijgt, het is de laatste tijd nogal druk.

Reputatie 7
Badge +3

De Altijd Vrij kosten zijn voor de maand april aangezien kosten voor een abonnement altijd vooral worden berekend. Wanneer een Flex abonnement precies op de oorspronkelijke ingangsdatum (bij u 1 maand 1 maand na aangaan van het Altijd Vrij) dan worden de kosten voor de nieuwe maand al op de rekening gezet en kunnen dan alleen achteraf worden terugbetaald. .U zult dus een terugbetaling ontvangen.

De meldingen van de bedragen van de eerstvolgende factuur kloppen bij het wijzigen van een abonnement niet, die gaat voor het abonnementsbedrag weer kloppen wanneer u de volgende factuur heeft ontvangen. Tenzij u op 1 mei weer van abonnement wijzigt, dan blijft daar het bedrag van het Weekend Vrij tot de dan eerstvolgende factuurdatum.

Badge +3

Er spelen twee dingen (eigen ervaring):

De factuur vlak na een abonnementswissel toont Weekend Vrij, maar de kostenopbouw is nog zoals het oude (Altijd Vrij) abonnement. Deze worden via een tussentijdse factuur (of -omdat je die nog niet gekregen hebt- op je volgende maandfactuur) verrekend.

Het tellertje op je mijn NS startpagina (abonnementskosten huidige periode) klopt niet na een wissel. Dit lost zichzelf op, deze kosten komen niet op een volgende factuur.

Reageer