beantwoord

Telkens opnieuw volgende foutmelding (ORDER_CONTROL.E102) als ik NS-flex dal voordeel op mijn persoonlijk ov-chipkaart wil plaatsen.

• 17 februari 2020
  • 8 reacties
  • 178 Bekeken

Ik probeer al twee weken tevergeefs om NS-flex dal voordeel op mijn persoonlijke ov-chipkaart te plaatsen. Ik krijg telkens dezelfde foutmelding: ORDER_CONTROL.E102.

Bij de chat van NS vinden zij geen oplossing en bij een loket kunnen zij dit abonnement niet erop plaatsen.

Heeft iemand hetzelfde probleem aan de hand gehad, die wee waarvoor deze foutmelding staat en wat ik kan doen om dit te verhelpen?

groeten, 

de hopeloze student.

icon

Beste antwoord door de hopeloze student 17 februari 2020, 17:46

Probleem opgelost: door een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart te bestellen.

Foutcode waarschijnlijk doordat mijn huidige ov-chipkaart binnen minder dan 1 jaar vervalt.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Probeert u uw Flexabonnement op een kaart te plaatsen waar een studentenabonnement op staat? Dat kan niet werken, want Flex werkt met reizen op rekening en uw Studenten-OV met reizen op saldo. Dat is niet goed te combineren op één kaart. Doorgaans is twee kaarten de oplossing. Als u een Flexabonnement neemt dat vijf euro of meer per maand kost, is de benodigde extra chipkaart gratis. Deze foutmelding is me niet bekend. Bij het controleren wordt er overigens ook een kredietcheck gedaan, naast andere zaken.

Reputatie 7
Badge +3

Neemt niet weg dat het fijner zou zijn als er niet zo'n vage foutmelding komt, maar een duidelijke omschrijving. Of desnoods “Er is een fout opgetreden. Neem contact op met de klantenservice als dit probleem zich blijft voordoen.” De technische melding is alleen interessant voor de developers.

Goedemiddag de hopeloze student en welkom op de NS Community!

Wat jammer om te lezen dat het bestellen niet lukt, ook niet na hulp van de klantenservice. Ik zou nog even met je mee kunnen kijken. Stuur je mij dan even een privébericht met je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer?

Er staat nog niets op mijn persoonlijke ov-chipkaart, enkel saldo. Ook geen studenten reisproduct.

Reputatie 7
Badge +4

Ook geen OV-fiets? Dat is vaak de boosdoener.

Ik denk dat u het beste even in kunt gaan op het aanbod van Sanne NS.

Ik heb ook geen OV-fiets staan.

Reputatie 7
Badge +4

Moderatoren zijn hier niet altijd en dat geldt ook voor het modereren van de Community.. Kortom het wordt minder hopeloos als u contact opneemt met Sanne NS op de wijze zoals ze die beschreven heeft.

Probleem opgelost: door een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart te bestellen.

Foutcode waarschijnlijk doordat mijn huidige ov-chipkaart binnen minder dan 1 jaar vervalt.

Reageer