beantwoord

tijdelijk 1e klas rijden met OV-chipcard

• 24 april 2019
  • 3 reacties
  • 187 Bekeken

De vraag zal al eerder gesteld zijn, maar ik kan m niet vinden: kan ik na het inchecken met m'n OV-chipcard als ik al voor de trein sta nog ombouwen van 2e klas naar 1e klas?

Mijn abonnement is:
NS Flex Altijd Voordeel

bedankt vast,
icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 april 2019, 21:40

Je kan tot 15 minuten na inchecken nog je klasse wijzigen. Dit kan je doen via Mijn NS. Meer informatie over deze klassewissel kan je hier vinden.
Bekijk origineel

3 reacties

Je kan tot 15 minuten na inchecken nog je klasse wijzigen. Dit kan je doen via Mijn NS. Meer informatie over deze klassewissel kan je hier vinden.
Het likt er op dat als ik inlog via de reisplanner op m'n iPhone (4S) ik alleen mijn klasse kan wijzigen bij 'instellingen' - ik hoef dan niets te bevestigen.
Werkt dit zo wel?
Badge +3
Je zou de mogelijkheid moeten krijgen om het op 1e klas te zetten in Mijn NS (tot 15 minuten na je incheck dus).
  • Voor vandaag (tot 4:00 de volgende ochtend)
  • Tot een door jezelf opgegeven datum
  • Totdat je het zelf weer uit zet.
Dat is dus (volgens het systeem dus) een 'tijdelijke klassewissel', en dan betaal je gewoon 67% meer per reis, en in het weekend 50% extra...bovenop het 2e klas tarief voor je reis.

Alles gaat via Mijn NS (via de app binnenkort!) maar als je dus kunt wisselen door in te loggen is het altijd per direct actief dus. Bevestigen is niet nodig met Flex.

https://login.ns.nl

Reageer