beantwoord

tijdelijk stopzetten ns flex

• 9 april 2019
  • 17 reacties
  • 2190 Bekeken

Beste,

Kan je als je bijvoorbeeld 2 weken vakantie hebt je ns flex abbonement tijdelijk stopzetten?
Ik heb NS Flex Dal Vrij, dus die zou ik dan willen aanpassen naar NS Flex zonder abonnement.
Het komt ook goed uit met de ingangsdatum.

Hoor het graag, alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Rizana NS 9 april 2019, 11:45

Beste pwisse, welkom bij de Community.

Een aantal users hebben je al voorzien van goede reacties.

Je kunt inderdaad je abonnement op NS Flex basis zetten, maar ook hier zit je dan een maand aan vast.
Wat mweiss zegt, veranderen naar NS Flex Dal Voordeel is misschien een goede optie voor je. Maar dat is afhankelijk van je reisgedrag.

Kan je iets met de reacties?
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 3
Je kunt je NS Flex Dal Vrij wel stopzetten (wijzigen naar NS Flex zonder abonnement), maar dan kun je pas na een maand opnieuw wijzigen.

Je zou kunnen kijken of het misschien voordeliger is om te wijzigen in Dal Voordeel voor een maand, dan kun je de laatste ruim twee weken met korting reizen en dan ben je maar 5 euro kwijt aan abonnementskosten voor een maand. Als je dan duurder uit bent dan een maand je Dal Vrij te behouden, dan kun je misschien beter helemaal niet wijzigen.

Eventueel wijzigen voor een maand in weekend Vrij + korting buiten de spits kan ook handig zijn, maar het hangt van je reispatroon af wat voor jou het voordeligst is.
Reputatie 5
Badge
Een wijziging in NS Flex is altijd voor minstens 1 maand. Ook naar Flex zonder abonnement.

Je kunt inderdaad je abonnement op NS Flex basis zetten, maar ook hier zit je dan een maand aan vast.
Wat mweiss zegt, veranderen naar NS Flex Dal Voordeel is misschien een goede optie voor je. Maar dat is afhankelijk van je reisgedrag.

Maar als je de dal vrij een maand stopzet wegens ziekte/vakantie gaat hij dan aan het eind van die maand weer vanzelf aan? of moet je dit zelf doen?
Wanneer je jouw abonnement stopzet, dus helemaal geen abonnement meer wilt, zullen we dat niet uit onszelf weer activeren. Je dient het dan zelf opnieuw aan te vragen als reiziger.

Vraagje, heb 30 december jl. mijn dalurenkaart omgezet naar NS flex dal. Op 13 januari heb ik deze omzetting naar NS flex dal-voordeel aan de automaat geactiveerd. Ik vermoed dat ik pas per juli mijn NS flex dal daadwerkelijk ga gebruiken (ik zit nu in het buitenland) , dus ik wil mijn abonnement tijdelijk stopzetten. Vraag is concreet per welke datum moet ik deze stopzetting plegen, want je kan dit pas doen na 1 maand  na aanvang doen : geldt dan 30 december als datum waarop ik de omzetting ben aangegaan of 13 januari als datum waarop ik heb geactiveerd. ( Ik heb inmiddels de eerste € 5 reeds betaald per begin januari en wil voorkomen dat ik weer € 5 moet betalen ). 

bedankt voor de reactie     

Hoi Erik10, welkom bij de NS Community!

Bij NS Flex dien je een product minimaal 1 maand af te nemen. Dat houdt in dat je hierna jouw abonnement dagelijks kan stopzetten, of wijzigen. De wijziging zal op de dag zelf doorgegeven moeten worden via Mijn NS of de klantenservice.

Dank Danny voor je reactie, maar gezien mijn specifieke vraag geldt dan minimaal 30 dagen c.q. 1 maand na aangaan contract dus vanaf 30 december, of 30 dagen c.q. 1 maand na activatie dus vanaf 13 januari ?

Op voorhand dank  

Als je op 13 januari hebt gewijzigd, kan je dit op 13 februari weer opnieuw doen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je op 13 januari hebt gewijzigd, kan je dit op 13 februari weer opnieuw doen.

Het abonnement is 13 januari geactiveerd. De vraag was of die datum als wijzigingsdatum geldt of de contractdatum van 30 december.

Het gaat dan dus om 13 januari.

Dank Danny maar op 3 januari is de eerste € 5 ingehouden (nogmaals contractdatum 30 december en pas per 13 januari activatie), Ik vermoed nu dat als ik pas per 13 februari stopzet ik inmiddels alweer een tweede keer € 5 automatisch heb betaald,. Immers de eerste keer moest ik ook al betalen alvorens activatie plaatvond. Aldus zou het logischer zijn om op 30 januari stop te zetten, ter voorkoming van 2 x betalen. 

Ik durf het je zo niet te zeggen zonder inzicht in jouw dossier. Ik ben ervan overtuigd dat de klantenservice jou hier meer duidelijk over kan geven nadat ze jouw gegevens hebben ingezien.

Reputatie 6
Badge +2

@Erik10  Kun je het NS Flex-abonnement niet gewoon nu proberen te wijzigen in Mijn NS? Dat lukt dan niet, maar volgens mij krijg je dan wel de datum te zien waarop het wel kan.

Danny, ik heb inmiddels met klantenservice gechat en de contractdatum geldt (in mijn geval 30 december) en niet de activatiedatum (13 januari), dus ik richt mij even op wat deze medewerker mij heeft bericht. Dank voor alle reacties  

Badge +3

Bij een overstap naar Flex op 30 december geldt dat als ingang contract en dat is na een maand te wijzigen, 30 januari dus.

Dat je het pas later op je kaart gezet hebt doet er niet toe, daar heb je een maand de tijd voor.

Bij een wijziging op of na 30 januari zal wel een tweede maand gefactureerd worden (die is dan immers al ingegaan), maar als het goed is krijg je (een deel daarvan) enkele dagen na de wijziging weer teruggeboekt (en een tussentijdse creditfactuur).

Reputatie 5

Maar als je de dal vrij een maand stopzet wegens ziekte/vakantie gaat hij dan aan het eind van die maand weer vanzelf aan? of moet je dit zelf doen?

ALLES moet je helemaal zelf doen en er gaat dus helemaal niks vanzelf, behalve de nota en elke wijziging kan dus pas minimaal 30 dagen na de vorige. En je kan ook niet alvast enkele dagen vooraf alvast invoeren, enkel met direkte ingang. Verder elke keer ook maar hopen dat het systeem niet weer eens plat ligt.

Reageer