beantwoord

tijdelijk stopzetten ns flex

Beste,

Kan je als je bijvoorbeeld 2 weken vakantie hebt je ns flex abbonement tijdelijk stopzetten?
Ik heb NS Flex Dal Vrij, dus die zou ik dan willen aanpassen naar NS Flex zonder abonnement.
Het komt ook goed uit met de ingangsdatum.

Hoor het graag, alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Rizana NS 9 april 2019, 11:45

Beste pwisse, welkom bij de Community.

Een aantal users hebben je al voorzien van goede reacties.

Je kunt inderdaad je abonnement op NS Flex basis zetten, maar ook hier zit je dan een maand aan vast.
Wat mweiss zegt, veranderen naar NS Flex Dal Voordeel is misschien een goede optie voor je. Maar dat is afhankelijk van je reisgedrag.

Kan je iets met de reacties?
Bekijk origineel

27 reacties

Hoezo denk je dat er geen tussentijdse facturen meer zijn, @Robert B? Telkens bij een overstap binnen de lopende maand wordt er (mijn ervaring) een factuur gemaakt met de verrekening van de abonnementsgelden. Gisteren zag ik nog een case waarbij NS Flex Weekend Vrij in de eerste maand (ik weet niet meer waarom er coulance is gegeven) werd omgezet naar NS Flex zonder abonnement. De verrekening van het te veel betaalde abonnementsgeld was sneller terug dan het saldo dat na het activeren wordt gerestitueerd (op de eerste ‘echte’ factuur met ritprijzen). 

Badge +3

Mijn meest recente ervaringen waren anders, maar blijkbaar wisselt het.

In het verleden wel eens gewisseld enkele dagen voor de factuurdatum en facturen gehad van € 0,17 (1 dag Dal Voordeel) en € 0,27 (4 dagen Weekend Voordeel).

Op zich wel fijn die tussentijdse facturen, vooral als het om een creditfactuur gaat van een duur abonnement naar Basis. Hoef je niet tot een maand op je geld te wachten. Aan de andere kant wel prettig om één factuur per maand te krijgen.

Hoe dan ook, als er op een factuur abonnementskosten ontbreken (zoals in het verleden een paar keer gebeurd is) dan volgen die nog op aparte factuur (heeft @Momo ervaring mee, geloof rond 15/17 augustus of oktober) óf op je volgende maandfactuur erbij (eigen ervaring).

Ook wel eens gehad dat bij Dal Voordeel de 40% weekend wel op een factuur stond maar de 40% buiten de spits niet. Die €3 kwam er op de volgende maandfactuur alsnog bij.

Reageer