beantwoord

Tijdelijk stopzetten NS Flex jaarabonnement

• 29 april 2020
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

Gegroet!

Door persoonlijke omstandigheden vergat ik te voorkomen dat mijn jaarabonnement begin deze maand verlengd werd. Door de coronamaatregelen heb ik sindsdien niet meer met de trein gereisd, en ik verwacht dat de komende maanden ook niet te doen.

Onlangs werd ik erop gewezen dat ik mijn abonnement naar NS Flex kon overzetten om het vervolgens tijdelijk stop te zetten. Na het overzetten kreeg ik echter de melding dat ik nog een maand moet wachten totdat ik iets kan wijzigen. Ik had mij er al bij neergelegd dat ik mijn geld voor de afgelopen maand kwijt ben (tenzij iemand hier iets op weet), maar als het even kan, betaal ik liever niet nog een maand voor niets.

Mijn vraag is daarom de volgende: is er een manier om mijn NS Flex jaarabonnement nu alsnog tijdelijk stop te zetten?

(Ik heb overigens viereneenhalf uur tevergeefs in de NS Chat gewacht om deze vraag aan een medewerker van de klantenservice voor te kunnen leggen. Ik heb er alle begrip voor om even in de wacht te moeten staan, maar ik ontvang daarbij graag een indicatie hoe lang dit duurt en of mijn bericht ├╝berhaupt is aangekomen. Enig idee wat hier mogelijk is misgegaan, buiten enorme drukte om?)

Alvast bedankt voor de assistentie.

icon

Beste antwoord door loklok8 29 april 2020, 17:25

Klassieke jaarabonnementen kunnen inderdaad naar NS Flex zonder abonnement worden gewijzigd zodat u geen abonnementskosten meer betaald. U heeft in dit geval, mogelijk per ongelijk, uw abonnement gewijzigd naar een NS Flex variant van uw klassieke abonnement waardoor de kosten per maand gelijk blijven.

Als de wijziging nog recent is kunt u contact opnemen met de klantenservice om te vragen of het uit coulance nog mogelijk is om te wijzigen naar NS Flex zonder abonnement, omdat u een verkeerde wijziging heeft gemaakt.

NS Flex abonnementen zijn trouwens altijd doorlopende maandabonnementen. Bovendien worden abonnementen niet met terugwerkende kracht vergoed.

Het is op dit moment drukker dan normaal bij de klantenservice. Zo lang u de chat niet afsluit en een bericht verzonden heeft komt er automatisch een reactie. Echter kan dit soms wel enkele uren op zich laten wachten. Eventueel kunt u het ook nog proberen via Twitter/Facebook of via de telefoon. Als u in de vroege ochtend of in de late avond contact opneemt is het meestal minder druk.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Klassieke jaarabonnementen kunnen inderdaad naar NS Flex zonder abonnement worden gewijzigd zodat u geen abonnementskosten meer betaald. U heeft in dit geval, mogelijk per ongelijk, uw abonnement gewijzigd naar een NS Flex variant van uw klassieke abonnement waardoor de kosten per maand gelijk blijven.

Als de wijziging nog recent is kunt u contact opnemen met de klantenservice om te vragen of het uit coulance nog mogelijk is om te wijzigen naar NS Flex zonder abonnement, omdat u een verkeerde wijziging heeft gemaakt.

NS Flex abonnementen zijn trouwens altijd doorlopende maandabonnementen. Bovendien worden abonnementen niet met terugwerkende kracht vergoed.

Het is op dit moment drukker dan normaal bij de klantenservice. Zo lang u de chat niet afsluit en een bericht verzonden heeft komt er automatisch een reactie. Echter kan dit soms wel enkele uren op zich laten wachten. Eventueel kunt u het ook nog proberen via Twitter/Facebook of via de telefoon. Als u in de vroege ochtend of in de late avond contact opneemt is het meestal minder druk.

Bedankt loklok8 voor de verduidelijking. Na zes uur wachten kon ik eindelijk geholpen worden, en ben ik overgezet op NS Flex zonder abonnement. Eind goed, al goed dus.

Reageer