beantwoord

Tijdelijk van eerste naar tweedeklas

  • 9 September 2018
  • 29 reacties
  • 2022 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Badge +3

Robert, bedankt voor snelle antwoorden! 

Ik heb al de hele middag problemen om in te loggen in MijnNS, en die ene keer dat het me gelukt was kon ik de klassewissel-optie nergens vinden. Nu lukt het me weer niet in te loggen, maar als ik het me lukt zal ik zoeken naar het schuifje. 

Is het eigenlijk geoorloofd (zeker in geval van dit soort grote storingen!) om een Samenreisticket met korting voor jezelf te kopen? Je reist immers mee met iemand met korting (nl. jezelf), maar diegene heeft alleen niet ingecheckt. 

Tja, er is een flinke storing!

En dat laatste (e-ticket met Samenreiskorting kopen) mag als je met iemand anders meereist die wél ingecheckt is met een abonnement* dat recht geeft om 3 anderen mee te laten reizen. Wie die persoon is doet er niet toe, maar moet je wel kunnen aanwijzen bij controle onderweg.

Meereizen met jezelf mag nooit.

* Iemand met een NS abonnement (uitgezonderd Kids Vrij of Flex Basis) of iemand met een Studentenreisproduct

Badge +3

Het bestellen van een e-ticket met Samenreiskorting kan ook via de reguliere kaartverkoop.

Krijg 40% korting als je samen reist met een abonnementhouder.

Zo werkt het...

Je mag alleen meereizen in de daluren

ma t/m vr
9.00 - 16.00 uur
18.30 - 6.30 uur
+ weekend en feestdagen de hele dag

Er reist minimaal 1 abonnementhouder mee

die een studentenreisproduct of een NS-abonnement heeft (behalve Kids Vrij).

Hèhè, na meer dan 24 uur storing kan ik eindelijk inloggen in MijnNS. Ik heb het klassewisselschuifje ook gevonden. Ik merk alleen dat het omzetten naar 2e klas permanent is, terwijl je bij omzetting naar eerste klas de keuze hebt dit tijdelijk te doen. Morgen maar niet vergeten de wijzing ongedaan te maken en hopen dat er niet weer zo'n grote storing is ...

Badge +3

Hèhè, na meer dan 24 uur storing kan ik eindelijk inloggen in MijnNS. Ik heb het klassewisselschuifje ook gevonden. Ik merk alleen dat het omzetten naar 2e klas permanent is, terwijl je bij omzetting naar eerste klas de keuze hebt dit tijdelijk te doen. Morgen maar niet vergeten de wijzing ongedaan te maken en hopen dat er niet weer zo'n grote storing is ...

Die Klassewissel bij NS Flex is inderdaad niet altijd even duidelijk:

Voor 2→1: Je krijgt drie opties; voor vandaag, tot een bepaalde datum of voor onbepaalde tijd (totdat je het zelf weer uit zet, dat kan dus ook voor één reis zijn). Naar 1e klas wisselen kan tot 15 minuten na een incheck of overstap via een paaltje/poortje.

Voor 1→2: Je krijgt geen opties en de wissel is per direct (dus niet met terugwerkende kracht). De eerstvolgende incheck of overstap via een paaltje/poortje levert 2e klas op.

Aan 2e klas is niets permanents, want zodra je 1e klas wil zet je dat gewoon weer aan (bij voorkeur voor onbepaalde tijd natuurlijk, tenzij je van tevoren al weet dat het maar voor één dag is).

Tenslotte: Bij een storing in Mijn NS (en de app) kan je e.e.a. (klassewissel of samenreiskorting) ook laten doen door de Klantenservice. Helaas is die bij een storing vaak overbelast (lange wachttijd aan telefoon, chat of privéberichten op social media).

Reageer