Toch 'addertje onder het gras'

• 2 november 2018
  • 12 reacties
  • 437 Bekeken

Citaat (over Flex) op ns.nl:
"Nee, er zit geen addertje onder het gras. Wij geloven dat als we het openbaar vervoer makkelijker en gebruiksvriendelijker maken,......"
Toch een addertje ontdekt:
geen samenreiskorting te laden.
Dus mijn korting vervalt!

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, want iemand mag nog steeds met u samenreizen, dan wel u met iemand anders. Het kan alleen nog niet met een kaart waar Flex op staat. Samenreizen met een normale kaart kan nog steeds, ook met iemand die Flex heeft als hoofdkaarthouder.
Uw recht op korting vervalt niet, alleen u moet voor als samenreiziger een niet-Flexkaart gebruiken. Waarschijnlijk werkt men er aan dit aan te passen overigens. Het product is nog niet uitgekristalliseerd.
U zegt nee, maar bevestigt dat het ja is.
Ik kan immers niet met mijn Flexkaart met iemand meereizen en dan gebruik maken van de samenreiskorting. Dat kan alleen met de 'traditionele' OV-Chipkaart. Dus voor iemand die wil meereizen met een abo-houder is zo'n Flexkaart af te raden.
Reputatie 7
Badge +4
Zeker, een anonieme- of andere persoonlijke chipkaart is dan de oplossing. Ik schreef al wat u zegt. 😉 Uw recht op korting vervalt niet maar is niet mogelijk met de Flexkaart. Het lijkt me een kwestie van tijd dat dit wel kan.
Ok, dank. Voor mij dus helaas (voorlopig) geen Flexkaart.
"makkelijker en gebruiksvriendelijker" is niet het gebruik van twee kaarten.
Makkelijk en gebruiksvriendelijk is één kaart waarmee je met korting kunt meereizen, en waarmee je ook je regionale busabbonnement kunt gebruiken.

Hier pas na aanschaf achter komen is niet makkelijk en gebruiksvriendelijk, dat is een addertje onder het gras. Vooraf eerlijk vermelden wat wel en (nog) niet kan was een stuk klantvriendelijker geweest.
Het niet kunnen gebruiken van de samenreiskorting was een nare verrassing op het moment dat we bij de automaat stonden en niet anders konden dan slikken en de volle mep betalen.
Reputatie 3
@ghentiaan @Grumpy
We zijn het erover eens dat het niet chique was om te stellen dat het geweldig zou zijn en zonder haken en ogen.

Wat mij interesseert is waarom klanten dit product kiezen als zij er geen korting/reisproduct op zetten?
Ze moeten voor flex betalen: 10€
Het heeft nauwelijks meerwaarde t.o.v. het op saldo reizen.

Wat was jullie reden om te wisselen naar flex?
Want ik lees uit jullie post dat jullie ook geen flex-product aan de kaart hebben gekoppeld.
Reputatie 3
Haken en ogen waaronder samenreiskorting worden wel degelijk op de website benoemd:
https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.html
Dit staat op twee klikken van de hoofdpagina Flex. Het was natuurlijk beter geweest (een link naar) deze informatie op de hoofpagina te zetten.
@EdRo
Overstap van (in mijn geval anonieme) kaart naar Flexheeft inderdaad geen meerwaarde, maar wel 'gemakswaarde': geen risico meer van saldotekort.
Haken en ogen waaronder samenreiskorting worden wel degelijk op de website benoemd:https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.htmlDit staat op twee klikken van de hoofdpagina Flex. Het was natuurlijk beter geweest (een link naar) deze informatie op de hoofpagina te zetten.

Ik weet niet of deze pagina er twee maanden terug ook al stond, ik heb hem in ieder geval niet gezien.
Badge +3
De pagina www.ns.nl/klantenservice/flex is gelanceerd tegelijk met NS Flex; ik verwees naar de pagina voor overstappers op 3 september.
Reputatie 3
@Tochjo
Je reactie kan ik niet helemaal plaatsen, maar je beantwoordt de vraag van Grumpy. Blijft staan dat de informatievoorziening door de NS niet optimaal is. Zo zag ik ook dat op ns.nl onder Samenreiskorting helemaal niets staat over Flex.
Badge +3
Ik reageerde inderdaad op Grumpy.

Reageer