beantwoord

Toch saldo nodig voor NS-Flex

Laatst wilde ik inchecken met mijn OV-Chipkaart met NS-Flex Basis abonnement, maar toen kreeg ik de melding saldo te laag. Er stond €0,00 op mijn OV, en dat hoeft dus geen probleem te zijn met NS-Flex. Om te kunnen inchecken moest ik dus saldo op mijn kaart zetten, heb ik er 10 euro op gezet, en dan werkt het reizen op rekening ineens weer wel. Nu heb ik 10 euro op mijn kaart staan, waar ik dus niets mee kan. Heeft iemand hier een logische verklaring voor?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 augustus 2018, 15:57

Update: Het bleek inderdaad een reis te zijn bij Blauwnet. Ik hem hier een melding van doorgestuurd naar onze NS Flex specalisten.

Voor de meelezers: Mochten er problemen zijn met een NS Flex abonnement, neem dan eerst de al bestaande topics door. Mogelijk dat jouw probleem al eerder is langsgekomen met een oplossing! Zo niet, plaats een reactie in het grote NS Flex topic, of start een nieuw topic!

Bekijk origineel

6 reacties

Goedenavond stan456 en welkom bij de NS Community!

Dat is erg vreemd, dit zou niet nodig hoeven te zijn! Een van de voordelen van NS Flex is juist dat je geen saldo op je OV-chipkaart meer nodig hebt, omdat alles achteraf wordt verwerkt en in rekening wordt gebracht. Ik durf dan ook niet te zeggen waar dit door veroorzaakt wordt. Ik ga hier dan ook graag voor je achteraan om te kijken of we de oorzaak kunnen terugvinden. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en OV-chipkaartnummer. Duik ik er voor je in!
Reputatie 7
Badge +3
Bij welke vervoerder was dit? Met name bij Blauwnet en ook Connexxion op de Valleilijn (Amersfoort - Ede Wagenigen) schijnt het soms mis te gaan.

Voor Connexxion kan je proberen om bij een NS automaat Reizen op Saldo NS te activeren (staat bij Laden overige producten). Zie deze pagina.

Er was ook nog een topic van iemand met een Business Card die een soortgelijk probleem had. Connexxion heeft toen uiteindelijk maar handmatig €4 saldo op de kaart gezet en dat loste het probleem op. Dat ging overigens om niet kunnen inchecken in de nieuwe bussen in Noord-Holland.
Robert B schreef:

Bij welke vervoerder was dit? Met name bij Blauwnet en ook Connexxion op de Valleilijn (Amersfoort - Ede Wagenigen) schijnt het soms mis te gaan.

Voor Connexxion kan je proberen om bij een NS automaat Reizen op Saldo NS te activeren (staat bij Laden overige producten). Zie deze pagina.

Er was ook nog een topic van iemand met een Business Card die een soortgelijk probleem had. Connexxion heeft toen uiteindelijk maar handmatig €4 saldo op de kaart gezet en dat loste het probleem op. Dat ging overigens om niet kunnen inchecken in de nieuwe bussen in Noord-Holland.

Dit was bij Blauwnet.
Reputatie 7
Badge +3
Bij Blauwnet zou het Reizen op Saldo NS probleem ook kunnen spelen.

Een beetje saldo en het probleem doet zich niet voor. Het saldo wordt ook niet aangesproken dus je betaalt uiteindelijk niets, dat is het vreemde... 🤔
Update: Ik ben momenteel nog in gesprek met stan456 om de precieze oorzaak te achterhalen.
Update: Het bleek inderdaad een reis te zijn bij Blauwnet. Ik hem hier een melding van doorgestuurd naar onze NS Flex specalisten.

Voor de meelezers: Mochten er problemen zijn met een NS Flex abonnement, neem dan eerst de al bestaande topics door. Mogelijk dat jouw probleem al eerder is langsgekomen met een oplossing! Zo niet, plaats een reactie in het grote NS Flex topic, of start een nieuw topic!

Reageer