beantwoord

toeslag IC direct gemist maar nooit met direct gereisd

Goedenavond,
vandaag heb ik een reis gemaakt van Almere naar Sittard dit doe ik om de week. Nu kreeg ik opeens een mailtje met dat ik een toeslag van IC direct heb gemist en dus 10,- moet betalen... Ik heb NOOIT met IC direct gereisd! Ik reis van Almere baar Utrecht met de sprinter en van Utrecht naar Sittard met een IC (maar deze IC komt helemaal niet over het direct traject!) maar niet een IC direct! Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Vind het wel een rot streek!
icon

Beste antwoord door Robert B 6 juni 2019, 21:35

Welkom bij de NS Community!

Dat is een spookmail vanuit het Flex systeem en die kan je gewoon negeren.

Als die op je (maand)factuur komt te staan, dan even klantenservice bellen.

Almere - Utrecht - Sittard doe je NIET met een IC direct.
Bekijk origineel

16 reacties

Badge +3

Reputatie 7
Badge +3
En hopelijk gaat NS ondertussen proberen het onderliggende probleem op te lossen. Dit is al de zoveelste melding over onterechte correcties, toeslagen, etc.

Toch lijkt deze echt van de NS af te komen...

Reputatie 7
Badge +3
Het is ook wel een echte e-mail van NS, maar die zou nooit verstuurd mogen worden. Blijkbaar zit er iets goed mis in de systemen rond Flex.
Reputatie 2
En je kan toch ook gewoon een los toeslagkaartje uit de automaat gekocht hebben bij bv een reis WEL met de ICD ?
Badge +3
Geloof me, het is een spookmail.

Er is GEEN mogelijkheid dat je die reis met een ICd gemaakt zou kunnen hebben.

Maar je had dus wél contole onderweg? Dan heeft de HC iets op het apparaat geregistreerd dat niet klopt... en je bent niet de eerste!

Wacht je maandfactuur dus even af.
Reputatie 2

Maar je had dus wél contole onderweg? Dan heeft de HC iets op het apparaat geregistreerd dat niet klopt... en je bent niet de eerste!

En waarom denk je dat zo zeker te weten.
Misschien gaat het heel ergens anders fout in de systemen.
Geloof me, het is een spookmail.

Er is GEEN mogelijkheid dat je die reis met een ICd gemaakt zou kunnen hebben.

Wacht je maandfactuur dus even af.

Hij leek inderdaad iets aan te tikken op zijn apparaat wat ik normaal niet zie gebeuren.
Reputatie 2
Het lijkt me bijzonder vreemd dat een conducteur bewust het ontbreken van een ICD toeslag aantikt op een traject ver van deze lijn af, en dat ook nog zonder te vragen of je misschien een losse ICD toeslag kaartje hebt uit de automaat (mocht deze conducteur zich al ernstig vergissen waar hij/zij werkt).
Reputatie 5
Enfin, hoe het precies is gebeurd, is niet zo van belang. De vraagsteller kan de mail negeren, maar kan best wel even kijken of die toeslag toch op de factuur is geraakt. Hoogstwaarschijnlijk niet - probleem opgelost.
Reputatie 7
Badge +2
Voor TS is het misschien niet zo van belang hoe het gebeurd is maar in het algemeen vind ik dit wel belangrijk. Want deze case staat niet alleen, er zijn meerdere van dit soort gevallen gemeld.
Het lijkt me dus voor NS wel van belang om te weten hoe deze ontstaan, want alleen wanneer je dit als organistatie weet kun je zorgen dat het niet meer gebeurt. Is er bv een bug in het systeem of doet de conducteur (onbewust) iets verkeerd?

Vraag aan @MeisjeInDeTrein , ben je onderweg gecontroleerd door de conducteur waarbij het misschien langer duurde dat je kaart gecheckt werd? Dat is bij de andere gemelde gevallen volgens mij iedere keer het geval.
Voor TS is het misschien niet zo van belang hoe het gebeurd is maar in het algemeen vind ik dit wel belangrijk. Want deze case staat niet alleen, er zijn meerdere van dit soort gevallen gemeld.
Het lijkt me dus voor NS wel van belang om te weten hoe deze ontstaan, want alleen wanneer je dit als organistatie weet kun je zorgen dat het niet meer gebeurt. Is er bv een bug in het systeem of doet de conducteur (onbewust) iets verkeerd?

Vraag aan @MeisjeInDeTrein , ben je onderweg gecontroleerd door de conducteur waarbij het misschien langer duurde dat je kaart gecheckt werd? Dat is bij de andere gemelde gevallen volgens mij iedere keer het geval.

JA KLOPT!!!! Dat vond ik dus zo vreemd maar ik dacht het zal wel...
Reputatie 4
@MeisjeInDeTrein : weet je ook nog hoe laat je hebt gereisd? NS zou dan nl kunnen zien welke conducteur dienst had en met hem/haar kunnen overleggen wat hij/zij fout doet. Lijkt mij handig om het probleem op te lossen.
@MeisjeInDeTrein : weet je ook nog hoe laat je hebt gereisd? NS zou dan nl kunnen zien welke conducteur dienst had en met hem/haar kunnen overleggen wat hij/zij fout doet. Lijkt mij handig om het probleem op te lossen.
Jazeker de percieze tijd niet maar de tijd dat de trein vertrok weet ik zeker nog 15:44 vertrok ik op Utrecht naar Sittard was de trein naar herleen
Reputatie 4

@MeisjeInDeTrein : weet je ook nog hoe laat je hebt gereisd? NS zou dan nl kunnen zien welke conducteur dienst had en met hem/haar kunnen overleggen wat hij/zij fout doet. Lijkt mij handig om het probleem op te lossen.Jazeker de percieze tijd niet maar de tijd dat de trein vertrok weet ik zeker nog 15:44 vertrok ik op Utrecht naar Sittard was de trein naar herleen

Bedankt, ik hoop dat NS dit oppakt. Er zijn de laatste tijd nl meerdere mensen die klagen over een onterecht in rekening gebracht correctietarief
Reputatie 2
@MeisjeInDeTrein

Donderdag 6 juni 2019
Trein 3955, vertrek Utrecht 15.44 uur
Personeel:
Conducteur Ehv 27 (Hoorn tot Eindhoven)
Conducteur Ehv 141 (Eindhoven tot Heerlen)

Reageer