beantwoord

traject kind error 206 en 999

• 5 september 2020
  • 12 reacties
  • 275 Bekeken

Ik wil voor mijn kind een traject abonnement aanvragen maar dat kan niet omdat

“u bent niet de kaarthouder van deze kaart (206)

er staat al een abonnement op saldo op je OV-chipkaart

stap over naar NS flex om hier gerbuik van te maken.”

en ja, mijn kind is de kaarthouder denk ik maar ik had aangevinkt dat ik het als ouder aanvraag, dus zou moeten werken.?!

kind gaat nu naar de grote school in de grote stad en zou plezant zijn als een traject abonnement zou kunnen…. dit kost me geld , argh

Mijn vrouw is al aan de balie geweest maar daar kon het ook niet.

ik heb nu wel zelf een flex abonnement maar kan de ovchip van mijn kind ook niet omzetten naar flex in de hoop dat ik dan wel een traject kan bestellen.

Echt geen idee naar welk loket ik nu zou kunnen…? 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 6 september 2020, 12:46

Vreemd dat je zoveel foutmeldingen krijgt. Er staat nog geen abonnement op de kaart? Dan gaat het overstappen niet altijd goed namelijk, als de contractant en kaarthouder niet dezelfde persoon zijn. Laat je weten of het lukt via de klantenservice? Jammer jullie bij de balie niet geholpen konden worden. 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kiest op de website of de app voor Flex traject-vrij, vult het traject in en vinkt vervolgens 'ik bestel voor mijn kind' aan en dan de rest van de stappen volgen

Jouw kind moet wel een persoonlijke chipkaart hebben die nog enige tijd geldig is of je vraagt het op een nieuwe kaart op haar naam aan.

Lukt het met deze stappen niet, neem dan telefonisch, via Twitter Facebook of chat contact op met NS klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Dat had Arjeb12i zo te zien wel door:

en ja, mijn kind is de kaarthouder denk ik maar ik had aangevinkt dat ik het als ouder aanvraag, dus zou moeten werken.?!

En heb deze foto van je even uit een ander topic gejat: (en je persoonlijke gegevens verwijderd)

Dus dat vinkje lijkt goed te staan :slight_smile:

Ik lees hier op het forum de laatste tijd toch wel veel problemen met abonnementen waarbij contracthouder en kaarthouder niet hetzelfde zijn. Misschien moet dat proces nog 's goed doorgelopen worden?

Wellicht is het voor Arjeb12i een idee om het op een nieuwe ov-chipkaart aan te vragen?

Badge +3

Het ‘regent’ dezelfde klachten. Storing in het systeem dus.

Later proberen of via de klantenservice dus. Vreemd dat ze bij de balie niet iets (tijdelijks) wilden/konden regelen… 

“Ik heb hier de ov-chipkaart van mijn kind en daar moet Flex Traject Vrij op, ingangsdatum maandag”… 

Geboortedatum komt niet overeen met ov-chipkaart… nou ja die staat niet meer (geprint) op een kaart maar wél op de chip. Zou daar de fout zitten?

Vreemd dat je zoveel foutmeldingen krijgt. Er staat nog geen abonnement op de kaart? Dan gaat het overstappen niet altijd goed namelijk, als de contractant en kaarthouder niet dezelfde persoon zijn. Laat je weten of het lukt via de klantenservice? Jammer jullie bij de balie niet geholpen konden worden. 

is bij mij uiteindelijk opgelost. dat wil zeggen, ik heb net een nieuwe kaart voor mijn kind aangevraagd en dat lukte wel.

helpdesk gaf nog het advies een andere browser te gebruiken maar dat hielp niet.

ze konden het ook niet voor me oplossen. aan de balie ook niet en ook niet zelf online.

waar het mogelijk mis ging is dat er al andere abonnementen op de kaart stonden zoals OV fiets en ns stalling. 

het was niet erg om 2 kaarten te hebben zei de helpdesk. hij wilde ook wel even het ov abonnement er af halen maar dan zou ze morgen haar fiets niet meer kunnen pakken dus das niet handig.

vervolgens moet ik nog wel proberen om de Ns stalling op de nieuwe kaart te krijgen. vermoedelijk gaat dat wel lukken. ander maar met 2 kaarten verder leven...

Reputatie 7
Badge +3

Als het afgesloten abonnement een NS Flex abonnement is dan zit daar al OV-fiets en stallen op rekening in.

Ow, ging het daar mis dan? inderdaad een Traject VrijNS Flex aangevraagd. de persoon aan van de helpdesk zag niet de OV fiets abonnement zitten maar wel de stalling bij de oude kaart. 

zit in traject vrij-flex al een stalling? ik zie het niet in het lijstje staan van inhoud van dat abonnement.

Badge +3

Bij Flex is OV-fiets en Stallen op Rekening inbegrepen.

Heb je een stallingsabonnement (voor €55 of €75 of meer per jaar) dan zit dat er niet bij natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Zie bv https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex/wat-is-ns-flex.html

Alle voordelen van NS Flex

Naast je reizen met trein, bus, tram en metro hoef je ook geen saldo meer te laden voor de huur van een OV-fiets of het plaatsen van je fiets in een van onze stallingen. En NS Flex biedt meer:

Er is wel verschil tussen Stallen op rekening of een jaarabonnement voor bewaakt stallen op 1 bepaald station. 

ah, duidelijk. bedankt. ik heb inderdaad een jaarabonnement voor bewaakte stalling op 1 station. 

Badge +3

ah, duidelijk. bedankt. ik heb inderdaad een jaarabonnement voor bewaakte stalling op 1 station.

Dan zal dat nog even op de nieuwe kaart overgezet moeten worden (het staat in principe niet op de kaart zelf maar is gekoppeld aan het kaartnummer).

Via de klantenservice dus. Chat, telefoon, social media of bij een servicebalie.

Badge +3

Misschien dat het stallingsabonnement (op de oude kaart) wel zichtbaar is in de oude omgeving https://www.ns.nl/selfservice/producten ?

Reageer