beantwoord

Traject vrij flex

• 30 juli 2019
  • 17 reacties
  • 1925 Bekeken

Aangegeven is dat in de loop van 2019 NS flex beschikbaar komt voor traject vrij.
Is er al een datum bekend dat het product NS flex traject vrij gelanceerd wordt?
Of is jullie inschatting dat dit product niet gelanceerd wordt?
icon

Beste antwoord door Danny NS 30 juli 2019, 10:39

Hoi Tjanie en welkom bij de NS Community.

Traject Vrij, Kids Vrij, BTM Vrij en ICD Altijd Toeslag Vrij zijn momenteel nog in ontwikkeling als NS Flex variant. Ik heb nog geen release date!
Bekijk origineel

17 reacties

Hoi Tjanie en welkom bij de NS Community.

Traject Vrij, Kids Vrij, BTM Vrij en ICD Altijd Toeslag Vrij zijn momenteel nog in ontwikkeling als NS Flex variant. Ik heb nog geen release date!
Reputatie 3
@Danny NS Kids Vrij staat toch op de OV-kaart van het kind -en dat kan als minderjarige geen Flex kaart of abonnement hebben. Of werkt dit anders?
Op het moment werkt dat inderdaad niet vanwege de leeftijd. Wanneer er gezinspakketten komen, dan zal het waarschijnlijk als een bijabonnement kunnen.
Reputatie 3
@Maxime NS waar ik op doelde is dat Kids Vrij op de ov kaart van het kind geladen wordt. Dat moet ook, want het kind mag met elk persoon van 12 jaar of ouder meereizen. Dat hoeft niet de ouder / verzorger te zijn. Op de NS website lees ik het volgende:

Een Kids Vrij kunt u als hoofdabonnement of als bijabonnement, gekoppeld aan uw hoofdabonnement, bestellen.

Op de (niet-Flex) chipkaart van mijn kind, zou ik Kids Vrij als hoofdabonnement kunnen bestellen. Dit terwijl ik zelf wel een Flex kaart / abonnement heb. Een gezinspakket of bijabonnement is dan toch niet nodig?
In principe niet, Staanplaats, heb je gelijk in. Dit is echt voor de liefhebber die graag alles 'compleet' ziet. 🙂
Reputatie 3
OK, duidelijk!

Wat gaat de verandering naar het nieuwe Flex Traject vrij inhouden wat betreft de maandelijkse kosten? Worden deze automatisch verhoogd?

Badge +3

NS Flex Traject Vrij zal per maand net zoveel kosten als een jaarabonnement nu per maand kost (afgezien van de jaarlijkse prijsverhoging). Reist u met een jaarabonnement, dan blijft de prijs dus hetzelfde. Reist u nu met een maandabonnement, dan bent u straks goedkoper uit.

@Tochjo dat ligt wellicht in de verwachting gezien de andere varianten van NS Flex, maar heb je ook informatie dat deze prijsstelling van NS Flex Traject Vrij op deze manier zal zijn? Heeft NS dit al uitgebracht?...

Badge +3

Zie pagina 3 van de adviesaanvraag van NS.

Is er inmiddels al meer bekend over wanneer Flex Traject Vrij beschikbaar zal zijn?

Nog niet, ik zal morgen op kantoor even vragen wanneer we dat wél weten.

Hoi Emma,

Heb je een idee wanneer dit bekend wordt gemaakt?

Ik heb het opgezocht. De release date staat nog niet vast en ik kan het daarom nog niet communiceren, sorry.

Ik heb het opgezocht. De release date staat nog niet vast en ik kan het daarom nog niet communiceren, sorry.

Volgens mij dat het wijzigt  naar het NS Flex Traject Vrij eind 2020 pas.

Wordt er nogal flauw van dat het zo lang op zich laat wachten. 

Dan is het in de loop van 2019. 
dan is het in de loop van 2020..

2021?!

Reputatie 7
Badge +3

Geen echt antwoord op de vraag maar in het besluit van de NS staat dat de verkoop van de klassieke Altijd Vrij en Traject Vrij abonnementen stopt per medio Q2 2020, dat zou dan in mei zijn. Tegen die tijd moet het dus wel beschikbaar zijn. Klanten die al Traject Vrij hebben gaan eind 2020 over naar NS Flex

Reageer