Als u dus in de daluren bij NS incheckt en daarna in de spitsuren overstapt op een trein van Qbuzz, betaalt u voor de reis bij Qbuzz ook het daltarief. Zie het tweede blokje op deze pagina.
Ten eerste hartelijk dank voor je snelle reactie!
Ja ik heb inderdaad een NS Flex abonnement met dal vrij.
Fijn dat NS Flex alleen de eerste instaptijd hanteert. Goed nieuws inderdaad
Ik zie dat Tochjo al een passende reactie heeft gegeven. Kun je hiermee uit de voeten?
Alleen ik zie nu in mijn reisgeschiedenis dat het in de praktijk toch nog anders gaat.
Zie hieronder: 06:22 ingecheckt op Delft zuid tot Dordrecht is dal tarief gerekend, overstap naar (Qbuzz/R-net's) merwedelingelijn daar wordt dan volledig tarief gevraagd.
Edit: Dit klopt niet. Bij NS Flex kun je met de trein doorreizen met korting, ook al stap je tijdens de spits over op een andere treinvervoerder. Let op, dit geldt alleen voor reizen met de trein. Wanneer je overstapt op bijvoorbeeld de bus is er geen korting.
De link die Tochjo geeft, geeft informatie over hoe NS flex verschilt van een ander NS abonement:
"Uw korting wordt bepaald door het moment van inchecken, en verandert niet bij uw overstap naar een andere treinvervoerder."
Dit spreekt weer tegen wat er in de praktijk gebeurt, en ook wat u zegt.
Je spreekt jezelf tegen, je zei dat Tochjo al een passende reactie had gegeven!
De link die Tochjo geeft, geeft informatie over hoe NS flex verschilt van een ander NS abonement:"Uw korting wordt bepaald door het moment van inchecken, en verandert niet bij uw overstap naar een andere treinvervoerder."Dit spreekt weer tegen wat er in de praktijk gebeurt, en ook wat u zegt.
Nee, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk genoeg ben. Bij elke check in met NS Flex wordt gekeken naar het tijdstip waarop je incheckt. Hierdoor wordt er voor elke reis gekeken of je in de spits of in de daluren reist. Volgens je reishistorie check je in tijdens de spits bij het tweede deel van je reis waardoor je dus het spitstarief betaald. Bij de reguliere abonnementen geldt altijd het eerste instaptarief tenzij je overstapt naar een andere vervoerder. Dat is het verschil waarover Tochjo schrijft.
Eens, ik had moeten zeggen: "Het klopt dat je het spitstarief betaald. Doordat je in de spits incheckt, en er opnieuw wordt gekeken of je wel of geen korting hebt, betaal je vanaf dat punt het spitstarief. Helaas pakt de regel in dit geval negatief voor je uit."
Edit: Ik zit er helaas naast in mijn bovenstaande reacties. Ik wil hiervoor mijn excuses aanbieden. In feite krijg je ook korting als je overstapt op een andere vervoerder, zolang je maar met de trein blijft reizen.
"Uw korting wordt bepaald door het moment van inchecken, en verandert niet bij uw overstap naar een andere treinvervoerder."
Ergens klopt er iets niet.
"Volgens je reishistorie check je in tijdens de spits bij het tweede deel van je reis waardoor je dus het spitstarief betaald."
U noemt het een check in wat bedoelt de NS dan met 'een overstap naar een andere treinvervoerder', als dit een nieuwe check in zou zijn?
Edit: De mening of dit wel of niet klopt verschilt onder collega's. Ik ga dit uitzoeken voor je AKnol86. Kun je mij je naam, adres, woonplaats, geboortedatum, kaartnummer en e-mailadres toesturen in een privébericht? Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".
Edit 2: Wanneer je overstapt op een andere treinvervoerder dan dien je wel gewoon met korting te kunnen blijven reizen. Inmiddels begrijp ik van de starter van dit topic dat het zou liggen aan de vervoerder waarnaar hij is overgestapt. Die zou de reizen nog niet goed selecteren. Inmiddels is dit via Chat opgelost.
Wat is er precies opgelost? Heeft TS alleen z'n geld terug of is daadwerkelijk het probleem met de betreffende vervoerder opgelost?
Er is mij verteld dat de Qbuzz trein niet herkend wordt door het systeem, dit wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Alle kosten die teveel zijn gerekend worden via de NS Flex terugbetaald. Het kan even duren voordat alles goed in het systeem staat, maar tot die tijd kan vergoeding worden aangevraagd mocht het weer fout gaan.
Ja! Zijn veel vragen/klachten over maar wat je hier schrijft is helaas volgens het boekje (klant moet contact opnemen bij afwijkingen).
Heb je bovenstaande ritten met NS Flex Dal Vrij gereisd? En heb je voor deze ritten nog andere treinritten gemaakt?
Volgens de theorie had je enkel voor de onderste rit moeten betalen.
Zelfs een NS-rit die in de daluren begon wordt hier als "betalend" aanzien.
Oh ja, kijkend naar dat overzicht klopt het inderdaad niet. Welk (Flex of niet) abonnement had je op 18-12-2018?
Als dat Altijd Vrij was klopt het wél, en gaat het na de overname van Dordrecht - Geldermalsen niet zozeer door Qbuzz mis, want met Dal Vrij zou ook de rit vanaf Delft Zuid gewoon vrij moeten zijn.
Per saldo (de 2e regel) heb je met Dal Vrij dus geld terug tegoed (en met Flex ook de 1e regel wegens overstap in de spits), maar het wordt wel een hele puzzel op die manier
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.