beantwoord

Treinreis tegen de reisrichting

• 5 december 2018
  • 4 reacties
  • 445 Bekeken

Vanochtend kreeg ik een melding van de NS dat ik met mijn Flex Dal Vrij abonnement tegen de reisrichting gereisd zou hebben en dat een (flink) correctietarief in rekening gebracht zal worden. Kan iemand mij vertellen wat reizen tegen de reisrichting inhoudt? Ik heb niets anders gedaan dan normaal...
Bedankt,
Sven
icon

Beste antwoord door Slidestops 5 december 2018, 13:31

Goedemiddag en welkom op de community :)

Reizen tegen de richting in wil zeggen dat je terugreist naar het station waar je bent ingecheckt. Dit is niet toegestaan.
Voorbeeld; je bent ingecheckt in Rotterdam en reist naar Amsterdam. Op Amsterdam check je niet uit, maar reist gelijk terug naar Rotterdam centraal. Op dat moment reis je dus terug richting je begin station en dat is niet toegestaan. Als je dan wordt gecontroleerd in de trein, kan een conducteur dat aangeven bij controle op zijn apparaat.

Mocht je vinden dat dit niet gebeurd is, of in bezwaar willen gaan, kun je dit doen via de klantenservice. Het snelst zijn die te bereiken per telefoon (030-7515155) of als je een privébericht stuurt op Twitter of Facebook. Er is ook nog een livechat functie.

Succes!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Goedemiddag en welkom op de community :)

Reizen tegen de richting in wil zeggen dat je terugreist naar het station waar je bent ingecheckt. Dit is niet toegestaan.
Voorbeeld; je bent ingecheckt in Rotterdam en reist naar Amsterdam. Op Amsterdam check je niet uit, maar reist gelijk terug naar Rotterdam centraal. Op dat moment reis je dus terug richting je begin station en dat is niet toegestaan. Als je dan wordt gecontroleerd in de trein, kan een conducteur dat aangeven bij controle op zijn apparaat.

Mocht je vinden dat dit niet gebeurd is, of in bezwaar willen gaan, kun je dit doen via de klantenservice. Het snelst zijn die te bereiken per telefoon (030-7515155) of als je een privébericht stuurt op Twitter of Facebook. Er is ook nog een livechat functie.

Succes!
Reputatie 5
Soms hangt het af van een bepaalde route die je nam - en de vraag is of deze door de Reisplanner werd geadviseerd.

Op welk station heb je ingecheckt, tussen welke stations ben je gecontroleerd en op welk station heb je uitgecheckt?
Hallo SvendeZwart en welkom bij de NS Community.

In geval van een correctietarief voor NS Flex kun je het beste contact zoeken met onze Klantenservice, zoals Slidestops ook al heeft geadviseerd. Zij kunnen met je meekijken en wellicht het correctietarief aanpassen om de extra kosten te voorkomen.
Bedankt voor de antwoorden, ik heb met de klantenservice gebeld.. het lijkt een fout te zijn die gecorrigeerd zal worden. @s1mon9 ik heb alleen de directe reisroute genomen, altijd netjes in en uit gechecked (dit is ook te zien op mijn ns) en ben de laatste week nergens gecontroleerd....

Reageer