beantwoord

Uitcheck na dato Flex

• 6 februari 2020
  • 22 reacties
  • 354 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, 

Enkele weken geleden heb ik met mijn OV-chipkaart waar NS Flex dalvrij op staat gereisd met U-ov. Enkele haltes voor mijn eindhalte begon de bus vanuit de motor te roken en werd logischerwijs de bus geëvacueerd. De OV-chipkaart scanners ook buiten werking. Hierdoor niet kunnen uitchecken. Maar hoe krijg ik nu de borg terug van deze reis? Kan op geen enkele website deze uitcheck rechtzetten. NS klantenservice verwijst mij naar U-ov en en U-ov wijst mij naar NS vanwege het Flex abonnement. Wie heeft de gouden tip voor deze kwestie?

Dank en fijne dag, 

Mark

icon

Beste antwoord door Mark NS 6 februari 2020, 11:46

Hoi Marckske

Je bent aan het juiste adres bij de NS Klantenservice. Met NS Flex loopt de gehele facturering via ons, ook reizen met bus, tram en metro. Het in rekening gebrachte correctietarief bij U-OV voor de ontbrekende uitcheck kunnen wij corrigeren op de factuur. 

Bekijk origineel

22 reacties

Hoi Marckske

Je bent aan het juiste adres bij de NS Klantenservice. Met NS Flex loopt de gehele facturering via ons, ook reizen met bus, tram en metro. Het in rekening gebrachte correctietarief bij U-OV voor de ontbrekende uitcheck kunnen wij corrigeren op de factuur. 

Reputatie 5
Badge

En hoe kan het dan dat in eerste instantie diezelfde nu genoemde kllantenservice hem doorstuurde? Bovendien zal in dit geval de gemiste UItcheck wel niet corresponderen met een nieuwe Incheck wat later. Ja het is druk en  nieuwe mensen en blablabla, maar een beetje bedrijf zou toch in zoń situatie ook eens de interne communicatie tegen het licht moeten houden.

(overigens als het een wat langere busreis was-zo vanaf ca.20/21 km, varieert per Q-Buzz regio, dan kan het voordeliger zijn het maar te laten zitten. Geen idee hoe dat bij NS zelf erg strenge straffen uitdelend FLEX bij missende checkUITs dat bij de bussen van een ander doet).

Badge +3

Voor busreizen (met Flex) schijnt www.uitcheckgemist.nl ook gewoon te werken, toch @Momo?

Reputatie 1

Dank alleen voor de reactie. 

Om te beginnen bij @Robert B Robert, deze website werkt niet als ik de gegevens invoer van mijn pas. Wellicht doe ik zelf iets fout aldaar... 

En dan ga ik op advies van @Mark NS NS nog eens bellen met de klantenservice en herkent de medewerker mijn case wel ;-) 

Badge +3

Bij uitcheckgemist duurt het een paar dagen/weken voordat een gemiste uitcheck zichtbaar is, of pakt hij je kaartnummer niet eens?

Via de NS zou het moeten lukken, als het om een busreis van enkele weken geleden gaat. Uiteindelijk heb je 90 of 180 dagen de tijd.

Reputatie 7
Badge +3

Voor busreizen (met Flex) schijnt www.uitcheckgemist.nl ook gewoon te werken, toch @Momo?

Inderdaad, al duurde het bij mij wel zo'n 3 weken voor het mogelijk was, eerder was de transactie blijkbaar niet volledig verwerkt.

De bevestiging na de aanvraag geeft ook dat als je achteraf betaalt je verder niets hoef te doen en het bedrag wordt verrekend op de factuur.

Reputatie 1

Ja het is al enkele weken geleden, 27 december. Maar deze transactie lijkt geblokkeerd op de uitcheckgemist site. 

Ik ga morgen eens bellen met de NS Klantenservice en ga ervan uit deze 4 euro voor de carnaval weer terug is 😜

Reputatie 1

@Momo kan het dan zijn dat U-ov hieraan niet deelneemt? Want dit ziet er wel erg handig maar ook toegankelijk uit

Badge +3

Ik ben benieuwd, want zoals het bij Momo ging is ook vreemd omdat er nergens 4 euro staat. :thinking:

Reputatie 7
Badge +3

Als je op de site van U-OV naar “Uitcheck gemist” gaat, kom je op uitcheckgemist.nl. Ik denk dus dat U-OV wel meedoet :wink:

Reputatie 1

@mrfreeze smart 😏 dan ga ik toch maar eens bellen morgen met NS... Misschien zijn de gegevens van mijn chipkaart samen met de motor van de bus in rook opgegaan

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb geen idee of U-ov hieraan wel of niet deelneemt, bij mij betrof het een Arriva bus. Ik had met de verkeerde kaart uitgecheckt (of eigenlijk juist ingechekt). In eerste instanttie was de kaart wel bekend maar werd aangeven dat er geen gemiste uitchecks waren, of iets in die geest.

Badge +3

Misschien zijn de gegevens van mijn chipkaart samen met de motor van de bus in rook opgegaan

Zonde, maar 4 euro is tijdens de carnaval natuurlijk ook snel verdampt :clown:

Reputatie 7
Badge +3

Verdampt? Het wordt toch juist omgezet in iets vloeibaars? :stuck_out_tongue:

Badge +3

Haha, verbrast dan (of verspild aan brassen) :laughing:

Reputatie 1

Vandaag wederom gebeld met de NS Klantenservice. Hele vriendelijke medewerker gesproken maar wederom 0 op het rekest. U-ov moet dit doen. Heb dit topic en antwoorden nog aangehaald maar medewerker bleef volhardend. Nu weet ik even niet meer hoe te handelen. Het bedrag is niet dusdanig hoog dat ik daar een enorme issue van wil maken, toch heb ik liever dat dit bedrag niet gewoon bij een willekeurig commercieel bedrijf op de balans komt 😉

Iemand een gouden tip? 

Badge +3

Bronzen tip, de aanhouder die wint :sweat_smile:

Je hebt Flex, dus moet echt bij de NS zijn.

Wacht anders eerst je maandfactuur af. Als daar niets staat over correcties wegens een incomplete busreis (€4 bij U-OV) dan lekker zo laten natuurlijk.

Als je een U-OV abonnement (dal)korting hebt, dan moet je inderdaad bij U-OV zijn als je teveel betaald hebt (op saldo). Bij ster/zone/regio reis je vrij en is er niets aan de hand als je een uitcheck mist.

Reputatie 7
Badge +3

Een transactie van 27 december zou toch al in januari gefactureeerd moeten zijn?  Of misschien is het één van de facturen die wegens de storing pas later aangemaakt zijn/worden.

Staat de transactie al wel in je reishistorie in MijnNS? Niet dat je daar nu momenteel in kan kijken, ik krijg weer eens:  “Helaas is deze service niet beschikbaar. U kunt u op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken.”  Gaat lekker.

Badge +3

Oei ja het ging inderdaad over december, zo ver waren we inderdaad al.

Mijn NS zelfde melding hier.. storing maar er wordt hard gewerkt.

Wat wilt u nu doen?

Klagen via Suriname aan de telefoon, via webcare/social of gewoon kijken of mijn tandenborstel toevallig wél werkt en dan naar bed! :sleeping: 

Reputatie 7
Badge +3

Optie 1 (naar de NS Community) hebben we al gedaan.

Ik ga voor nog maar een spelletje Candy Crush Saga spelen, kijken of ik nog een level kan halen :grin:

Indien gewenst los ik het graag voor je op, Marckske. Je mag mij een privébericht sturen met jouw gegevens. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.

Ik heb helaas nog niets ontvangen van Marckske.

Reageer