beantwoord

uitchecken en weer inchecken ns flex

• 11 september 2020
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Ik ben vorige week met de trein gegaan van Veenendaal de klomp naar Arnhem Centraal. Met korting was dit 3,25.

Nu heb ik in Arnhem uitgecheckt omdat ik even bij de burger King een burger ging halen.

Binnen 35 minuten ben ik weer ingecheckt,op paaltje stond ook overstap ok.

Ik ging door naar Velp. Daar was ik vergeten uit te checken dus is automatisch correctie gedaan van Arnhem weer terug naar Veenendaal. Daar heb ik al contact met medewerker over gehad, die hebben correctie gemaakt zodat de ritprijs naar Velp met korting er op staat(1,44)

Nu zegt de medewerker dat omdat ik ben uitgecheckt in Arnhem Centraal en weer ben ingecheckt in Arnhem Centraal dat er 2 reizen zijn berekend.

Terwijl ik dus na kwartier alweer had ingecheckt en van Veenendaal de klomp naar Velp is in de app 3,90 , als je geen ns flex heb maar gewoon dal korting telt dit ook als je uitcheckt en weer incheckt, ik heb dus voor niks eigenlijk 80 cent verlies gemaakt. Ik dacht dat het wel gewoon kon omdat het binnen de 35 minuten is en dat ze dan dus de overstap weer pakken

Staat ook nergens dat dit niet zo is?

Dus ns flex is gewoon duurder dan als je dal korting abonnement heb ?

Ik vind dat een ns medewerker mij nog 80 cent extra moet geven, tenzij ze kunnen aangeven dat het ergens vermeld staat

icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 september 2020, 14:10

Ah, duidelijk. Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Als je op Velp had uitgecheckt, dan zou het systeem het gewoon herkend hebben als overstap en zou er enkel € 3,90 in rekening zijn gebracht. Wat de collega heeft aangegeven is niet juist, in ieder geval in deze situatie. Tussendoor checken kan gevolgen hebben voor de ritprijs als het tussenstation op een route ligt anders dan de kortste route die langer is dan jouw vertrek- en aankomststation. In het geval van een reis Veenendaal-de Klomp - Arnhem - Velp is dat niet zo, dus ook met een tussenstop korter dan 35 minuten op Arnhem (overstap) zou je enkel € 3,90 moeten hebben betaald.

Als het nog steeds niet goed gecorrigeerd is, mag je mij een privébericht sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres. Dan kijk ik er nog even naar.

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag marlijn.

Het is mij onduidelijk wat je precies nu betaald hebt en hoe dat teveel is. Als ik het goed begrijp heb je simpelweg een reis gemaakt van Veenendaal naar Velp, met een korte pauze in Arnhem, waarvoor je € 3,90 hebt betaald. Dit is de juiste prijs voor een rit van Veenendaal - de Klomp naar Velp met 40% korting. Wat ik nu begrijp uit je verhaal, is er dus niets te veel in rekening gebracht.

Zonder je gegevens kan ik dit echter niet controleren. Heb je niet met de medewerker direct besproken dat je het niet eens was met de correctie?

Reputatie 7
Badge +1

Veenendaal-De Klomp - Velp: €3,90 (2e klas, 40%)

Veenendaal-De Klomp - Arnhem Centraal: €3,24 (2e klas, 40%)

Arnhem Centraal - Velp: €1,44 (2e klas, 40%)

De reis hoort €3,90 te zijn. Wat ik uit het verhaal opmaak is dat het systeem €3,24 in rekening heeft gebracht voor de reis tot aan Arnhem Centraal. Die reis is automatisch gecorrigeerd en afgesloten. De reis van Arnhem naar Velp is door de klantenservice gecorrigeerd en heeft daarbij het verschil gerestitueerd alsof dit een nieuwe rit was en niet als overstap. De TE's zijn opnieuw begonnen, deze rit kost dan namelijk €1,44. Er is dus door TS €3,24 + €1,44 = €4,68 betaald i.p.v. €3,90. Een verschil van €0,78. 

Dat klopt inderdaad helemaal maar dat is dus niet de bedoeling lijkt me. Ik had gelijk gebeld nadat het de 1e keer gecorrigeerd was(van 3,25 naar 2,29) en toen hadden ze het weer gecorrigeerd van 2,29 naar 1,44. En ik had aangegeven dat de totaal prijs 3,90 moest zijn in plaats van de 3,25 en 1,44 dus dat ze nog maals 0,79 moesten corrigeren maar dan word er dit gezegd:

Ja had direct besproken maar zij zeggen dus:

Ik zie dat de eerste reis die je hebt gemaakt is begonnen tijdens de daluren en je binnen 35 minuten weer opnieuw hebt ingecheckt op station Arnhem Centraal. Dit betekent dat deze reis wordt gefactureerd als reis tijdens de daluren, maar aangezien je hebt uitgecheckt op station Arnhem Centraal zijn dit wel twee reizen. 

De ritprijs met 40% korting van Arnhem Centraal - Velp is € 1,44. Dit is ook het bedrag wat nu gefactureerd zal worden

En 

Je bent tussendoor uitgecheckt, wat niet nodig was. Daarom zijn er nu twee ritten berekend.

Maar dit is ns flex dus weet niet of het ergens staat dat als je opnieuw incheckt ook er een nieuwe reis word berekent ?

Ah, duidelijk. Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Als je op Velp had uitgecheckt, dan zou het systeem het gewoon herkend hebben als overstap en zou er enkel € 3,90 in rekening zijn gebracht. Wat de collega heeft aangegeven is niet juist, in ieder geval in deze situatie. Tussendoor checken kan gevolgen hebben voor de ritprijs als het tussenstation op een route ligt anders dan de kortste route die langer is dan jouw vertrek- en aankomststation. In het geval van een reis Veenendaal-de Klomp - Arnhem - Velp is dat niet zo, dus ook met een tussenstop korter dan 35 minuten op Arnhem (overstap) zou je enkel € 3,90 moeten hebben betaald.

Als het nog steeds niet goed gecorrigeerd is, mag je mij een privébericht sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres. Dan kijk ik er nog even naar.

Ik heb u een privébericht gestuurd

Ik heb nog een extra correctie toegevoegd zodat er enkel € 3,90 betaald wordt voor een enkele reis 40% korting Veenendaal-De Klomp - Velp.

Voor de meelezers:

Tussendoor checken kan gevolgen hebben voor de ritprijs als het tussenstation op een route ligt anders dan de kortste route die langer is dan jouw vertrek- en aankomststation. In het geval van een reis Veenendaal-de Klomp - Arnhem - Velp is dat niet zo, dus ook met een tussenstop korter dan 35 minuten op Arnhem (overstap) zou je enkel € 3,90 moeten hebben betaald.

Dit was een uitzonderlijke situatie waarbij er toch meerkosten in rekening zijn gebracht door een vergeten uitcheck. Om dit te corrigeren kan contact opgezocht worden met de NS Klantenservice.

Reageer