beantwoord

Uitchecken ging toch goed!

  • 18 October 2021
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 3

Vandaag naar Klimmen/Ransdaal geweest Uitcheck bij NS en Incheck bij  Arriva in Heerlen.

Echt  rustpunt station Klimmen/Ransdaal ( I/h zonnetje); vervolgens verder met Arriva en in Maastricht de Intercity terug naar Utrecht Centraal...Zat ik nog steeds incheck Arriva...Oepsss….In Utrecht ging het uitchecken alles boven wel dus goed! Poortje opende! Wat een geluk.. Dus een keer vergeten uit te checken tussen 2 vervoerders gaat dus goed?...Blijkbaar wel!! Groet! Ik heb Dalvrij abonnement;misschien dat dat er iets mee te maken heeft??

 

Vraagje: Kan ik mijn profielnaam wijzigen? Van Voordeelurenreiziger in Dalvrij Reiziger………

Zijn er alweer werkende WC/s aanwezig in Treinstel 9561?……

 

Groetjes uit Utrecht

icon

Beste antwoord door Robert B 18 October 2021, 17:29

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Arriva (en misschien ook Connexxion) overstappaaltjes op een perron geven keurig een melding als je met een actieve NS incheck je kaart aanbiedt.

Je dient dan dus eerst uit te checken bij NS (het paaltje er naast).

Bij verlaten van een station via poortjes gaan die altijd open, met mogelijk een incomplete reis tot gevolg.

Heb je op het perron al uitgecheckt en wil je vervolgens door een poortje (van de juiste vervoerder) naar buiten dan zegt het poortje ‘Tot ziens’ (of iets van die strekking).

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel?! Laatst was ik in Amersfoort (dus zoals de bekenden weten: NS en Cnx) en 2 mensen konden niet uitsjekken, vroegen mij om hulp. Ik vroeg dus met welk bedrijf ze aangekomen waren en ze zeiden NS. Heb niet doorgevraagd welke kleur v.d. trein etc-dat leek me te veel. Probeer het nog eens en KIJK: en het display zei iets als U bent ingesjekt bij Conx. Dus dat was snel verholpen 2 deurtjes verder.

Robert heeft je zo te zien al een mooi antwoord gegeven wat betreft het uitchecken en inchecken.

Ik heb je gebruikersnaam inmiddels aangepast naar Dalvrij Reiziger.

Helaas is voor ons niet in te zien of er werkende toiletten zijn in een specifiek rijtuig, excuus. Hopelijk kun je volgende keer wel gebruikmaken van de toiletten!

Badge +3

Uitchecken lukt altijd, maar hou je reishistorie in de gaten voor gemiste in/uitchecks (uit bij Arriva en in bij NS).

Er zal voor de rit met Arriva waarschijnlijk €10 of €20 gerekend worden, en dat is te veel. Voor de rit met NS naar Utrecht hetzelfde, dat zou mogelijk zelfs €50 kunnen zijn als je in de trein gecontroleerd bent.

Corrigeren kan via uitcheckgemist.nl (Arriva) en via de NS Klantenservice voor de rit naar Utrecht.

Reageer