beantwoord

Uitcheckgemist werkt niet samen met Flex

• 26 maart 2019
  • 8 reacties
  • 427 Bekeken

Als je een uitcheck hebt gemist (andere vervoerder dan NS) en je hebt een NS Flex abonnement, dan kun je blijkbaar niet meer via Uitcheckgemist.nl je saldo terugvragen. Hiervoor moet je dan naar de NS klantenservice en dat is een stuk bewerkelijker dan de website (Hoewel de NS het wel netjes afhandelt). Dit is onhandig. Flex heeft voordelen, maar dit is een groot nadeel.

Ik neem toch aan dat als men vanuit Translink de reisgegevens kan doorsturen naar de NS, men ook de correcties op uitcheckgemist kan doorsturen op dezelfde manier? Waarom kan dat niet? En zijn er plannen om dit aan te passen zodat het in de toekomst wel kan?
icon

Beste antwoord door Emma NS 14 april 2019, 16:27

Na enig contact met de afdeling van NS Flex is gebleken dat dit wel moet lukken. Als een check-uit ontbreekt na een trein, bus, tram of metrorit die niet bij NS heeft plaatsgevonden dan zal NS een correctietarief in rekening brengen namens de andere vervoerder. Indien je het niet eens bent met de in rekening gebrachte ritprijs dan kunt je de correctie van je gemiste check-uit via uitcheckgemist doorgeven. De claim die door jou is ingediend op uitcheckgemist wordt vervolgens op uw factuur van NS Flex verrekend. Voor reizen van de NS dien je gewoon contact op te nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

8 reacties

Beste HenkWH, welkom bij onze Community!

Wat een leuke en goeie vraag. Ik ga kijken of ik hier meer informatie over weet te vinden. Tijd voor wat speurwerk voor deze meid. Ik kom bij je terug, goed? 🙂
Dank je wel Emma, voor je aardige reactie. Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Geen probleem HenkWH, ik doe mijn best.
Na enig contact met de afdeling van NS Flex is gebleken dat dit wel moet lukken. Als een check-uit ontbreekt na een trein, bus, tram of metrorit die niet bij NS heeft plaatsgevonden dan zal NS een correctietarief in rekening brengen namens de andere vervoerder. Indien je het niet eens bent met de in rekening gebrachte ritprijs dan kunt je de correctie van je gemiste check-uit via uitcheckgemist doorgeven. De claim die door jou is ingediend op uitcheckgemist wordt vervolgens op uw factuur van NS Flex verrekend. Voor reizen van de NS dien je gewoon contact op te nemen met onze Klantenservice.
Dank voor het antwoord! Ik zie dat er inderdaad iets is veranderd op UitcheckenGemist.nl (Deze maand heb ik er inderdaad weer eentje gemist). Ik heb nu weer, net als vorige maand, mijn rit gecorrigeerd.
Nu staat er expliciet vermeld dat je de verrekening terug kan zien op de factuur als je een NS Flex abonnemnent hebt.
Het ging overigens in beide gevallen om de tram, niet de trein.

Vorige keer kostte het eerst wat moeite om er überhaupt achter te komen wat ik moest doen om mijn geld terug te krijgen. Na het contact met de NS was dat geregeld. Nu zal ik geduldig wachten op de factuur 😀.

Waarom is er een verschil tussen NS en niet-NS? Ik vind het nog steeds veel handiger als ik een treinrit ook via Uitcheckengemist.nl kan corrigeren.
Ik ga dit voor je uitzoeken HenkWH en kom erop terug!
Ik heb een reactie gekregen. Een correctie van een gemiste check-uit kan alleen via NS omdat de facturatie ook via NS loopt. Alle vervoerders declareren hun kosten bij NS en wij gaan dit vervolgens verwerken. De correcties via Uitcheckgemist.nl kunnen wel voor NS worden gedaan omdat je in die situatie maar met 1 partij te maken hebt: De vervoerder is NS en de facturerende partij is NS. Bij alle andere vervoerders heb je te maken met 2 partijen waardoor het niet werkt.
Dank Jouke, voor het antwoord. En ik begrijp de constructie ook wel.

Het rare is alleen dat ik een correctie via UitcheckenGemist.nl gemakkelijker vindt dan via de NS zelf.
Bij de NS moet je hetzij bellen of chatten en dan wachten tot ze reageren etc. Bij UitcheckenGemist kan ik gewoon mijn rit corrigeren en klaar is Kees. Dus daarom zou ik ook mijn NS-rit graag in UitcheckenGemist willen kunnen corrigeren. Ik snap wel dat dit voor de NS een beetje raar is, de informatie gaat dan van de NS naar TSL, ik corrigeer, dan weer van TSL naar NS. Maar vanuit mijn standpunt, van de reiziger, is het veel logischer. Ik wil graag één loket voor het corrigeren van mijn reizen.

Overigens kan ik hierbij ook bevestigen dat het antwoord van Emma klopt. Hoewel ik nog geen nieuwe factuur heb, die komt binnenkort, zie ik de correctie al in mijn deur-tot-deur reishistorie. Ik was bang dat het alleen in de factuur te zien zou zijn. Dus mijn declaratie voor mijn werk gaat ook kloppen. Dit ging prima. Gemakkelijk en snel.

Reageer