beantwoord

Uitstel van betaling

• 29 november 2018
  • 3 reacties
  • 622 Bekeken

Beste Ns

ten eerste:
Als je een rekening van bijvoorbeeld 200 euro krijgt die je in een weet moet betalen ofzo maar je hebt nooit binnen de tijd dat geld, wat moet je dan doen

Ten tweede:
hoe kan ik mijn reishistorie aanzetten want overal waar ik naartoe ga om het aan te zetten vind ik niks en het is onmogelijk dat mijn rekening zo hoog was want ik heb er niet zoveel mee gereisd
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 november 2018, 09:58

Als het verschuldigde bedrag niet kan worden geïncasseerd, dan zult u eerst een AcceptEmail krijgen met het verzoek het bedrag zelf over te maken. Als dat niet gebeurt, volgt nog een acceptgiro per post. Betaalt u die niet binnen een week, dan volgt nog een herinnering. Als dan nog niet betaald wordt, wordt het abonnement geblokkeerd en wordt een incassobureau ingeschakeld.

U kunt uw reishistorie inzien in Mijn NS, op www.ns.nl/mijnns. Daar kunt u ook een factuur vinden voor het bedrag dat zal worden afgeschreven. In de factuur kunt u precies zien waaruit het totaalbedrag bestaat.

Als u van mening bent dat er op de factuur ten onrechte kosten voor iets in rekening gebracht worden, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om dit te laten corrigeren. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Als het verschuldigde bedrag niet kan worden geïncasseerd, dan zult u eerst een AcceptEmail krijgen met het verzoek het bedrag zelf over te maken. Als dat niet gebeurt, volgt nog een acceptgiro per post. Betaalt u die niet binnen een week, dan volgt nog een herinnering. Als dan nog niet betaald wordt, wordt het abonnement geblokkeerd en wordt een incassobureau ingeschakeld.

U kunt uw reishistorie inzien in Mijn NS, op www.ns.nl/mijnns. Daar kunt u ook een factuur vinden voor het bedrag dat zal worden afgeschreven. In de factuur kunt u precies zien waaruit het totaalbedrag bestaat.

Als u van mening bent dat er op de factuur ten onrechte kosten voor iets in rekening gebracht worden, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om dit te laten corrigeren. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Reputatie 7
Badge +3
als je voorziet dat je elke maand het probleem krijgt om het bedrag in 1x te betalen, is Flex misschien niet het juiste abonnement voor jou en zou je kunnen overwegen om op saldo te gaan reizen.
je zou ook elke week reisgeld apart kunnen zetten, zodat je de rekeningen wel ineens kunt betalen.
Reputatie 7
Badge +3
Wat natuurlijk wel zo is bij Flex is dat er correctietarieven kunnen worden berekend bij niet of verkeerd in/uitchecken of bij reizen tegen de reisrichting.
Wanneer je bv niet ingechecked bent en je wordt in de trein gecontroleerd is dat een correctietarief van €50. Dat kan best aardig oplopen en is je factuurbedrag onverwacht een stuk hoger dan je ingeschat had.

Maar van die correctietarieven krijg je als het goed is een mail over en dit is ook te vinden op de factuur.
Wanneer je meent dat dit onterecht berekend is, dan kun je inderdaad zoals Tochjo aangeeft contact opnemen met de klantenservice.

Reageer