beantwoord

Uitzetten van automatisch saldo laden bij bestelling van NS flex?

• 4 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Ik heb net NS Flex Dal Voordeel besteltd, in de mail voor bevestiging lees ik: “Stond er nog een positief saldo op uw OV-chipkaart? Dan verrekenen we dit automatisch op uw eerstvolgende NS Flex factuur. Maakte u gebruik van automatisch saldo laden, dan zetten we dit voor u uit.” Wat betekend dat? Wordt ivm NS Flex het automatisch saldo laden uitgezet? Zo ja, hoe krijg ik dan normaal gesproken saldo op mijn OV chipcard?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 4 augustus 2020, 15:32

Met Flex heeft u geen saldo meer nodig. U reist “op rekening". Elke maand krijgt u een factuur en wordt het geld automatisch afgeschreven van uw rekening. Het abonnementsgeld wordt steeds voor een maand vooruitbetaald en de kosten van de gemaakte reizen worden achteraf gefactureerd.
Dit geldt ook voor de reizen met tram, bus en/of metro.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Met Flex heeft u geen saldo meer nodig. U reist “op rekening". Elke maand krijgt u een factuur en wordt het geld automatisch afgeschreven van uw rekening. Het abonnementsgeld wordt steeds voor een maand vooruitbetaald en de kosten van de gemaakte reizen worden achteraf gefactureerd.
Dit geldt ook voor de reizen met tram, bus en/of metro.

Ik snap het, bedankt voor de snelle (en vooral duidelijke) reactie. In mijn geval heb ik een NS Flex Dal Voordeel besteld, dus

• ik heb geen saldo meer nodig
  • ik krijg in de daluren 40 % korting.

Heb ik dat goed begrepen?

En nog even een aanvullende vraag: ik kom deze week niet naar een NS station om mijn bestelling op te halen, maar mijn Albert Heijn heeft een OV chipcard opladpunt, daar kan dat toch ook?

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap het, bedankt voor de snelle (en vooral duidelijke) reactie. In mijn geval heb ik een NS Flex Dal Voordeel besteld, dus

• ik heb geen saldo meer nodig
  • ik krijg in de daluren 40 % korting.

Heb ik dat goed begrepen?

Klopt helemaal. De korting is afhankelijk van het tijdstip van inchecken. Zolang u in de daluren incheckt (met een marge van 5 minuten, dus tussen 8.55 en 16.05 uur en tussen 18.25 en 6.35 uur), krijgt u 40% korting, ook als de reis doorloopt in de spits. Andersom geldt ook dat als u in de spits incheckt en de reis in de daluren voortzet, er geen korting gegeven wordt.

En nog even een aanvullende vraag: ik kom deze week niet naar een NS station om mijn bestelling op te halen, maar mijn Albert Heijn heeft een OV chipcard opladpunt, daar kan dat toch ook?

Ja, dit kan ook bij de zuilen van de AH. Kies voor “Ophalen bestelling".

Nogmals bedankt. Wat fijn om te horen dat het zo werkt, ik was in eerste instantie toch bang dat het geen goede idee was met NS Flex, maar nu ben ik toch tevreden.

Reageer