beantwoord

Uw NS factuur staat klaar

• 9 maart 2020
  • 13 reacties
  • 485 Bekeken

Ik ontving een e-mail met daarin de melding dat mijn eerste NS Flex factuur klaar staat.

Eenmaal op de site krijg ik : “Het is niet gelukt om uw facturen op te halen". Wel een beetje apart als je direct je factuur wilt inzien n.a.v. deze e-mail.

Ik krijg een vergelijkbaar gedrag via de NS App.

Er is geen behoorlijke foutmelding dus kan verder niets toevoegen.

Wat is de volgende stap om alsnog de factuur in te zien?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 9 maart 2020, 17:11

Hallo Matthts en welkom bij de NS Community,

Zover bij ons bekend is er geen storing om de facturen in te zien. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om uit te laten zoeken waarom je deze niet kan inzien. Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er zal wel weer voor de zoveelste keer eens storing zijn in MijnNS. Misschien niet bij iedereen want bij mij lukt het wel om facturen te downloaden. 

Hallo Matthts en welkom bij de NS Community,

Zover bij ons bekend is er geen storing om de facturen in te zien. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om uit te laten zoeken waarom je deze niet kan inzien. Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

De helpdesk komt niet verder dan ‘probeer het morgen nog eens'.  Dat heb ik gedaan maar het blijft bij hetzelfde.

Het is een fout aan de NS-zijde: http error code 500! Die zie je niet op de pagina maar wel als je met Developer Tools van Chrome kijkt. Tja, er is niet doorheen te komen want de helpdesk lijkt geen idee te hebben van de app, HTTP error codes of wat dan ook.

Onze Klantenservicemedewerkers zijn inderdaad geen IT-experts, Matthts. Dat is een prima conclusie. De oorzaak van deze storing zit in het systeem wat we gebruiken om de accounts te beheren en de storing loopt, zoals Momo meld al een tijdje. Er wordt door collega's hard gewerkt om het op te lossen maar vooralsnog levert elke geboden oplossing alleen maar meer problemen op. 

Ik heb er volledig begrip voor; ik ga er niet vanuit dat de helpdesk iets snapt van HTTP. Maar er lijkt ook geen manier om met de tweede of derde lijn in contact te komen of informatie aan te dragen (trace, log plus context) dat kan helpen bij het opsporen van het probleem. Dan helpt een 'probeer het morgen nogmaals’ e.d. niet erg. ;-)

Inmiddels bijna twee weken verder heb ik nog steeds mijn factuur niet. Hoe is dit nu te escaleren want via de helpdesk lijkt het gewoon niet te worden opgelost.

Ik kan me voorstellen dat dit niet opschiet natuurlijk! Momenteel kunnen we je niet helpen omdat MijnNS sinds vanmorgen een storing heeft :disappointed_relieved:

Inmiddels zijn we weer 15 dagen verder en ontving ik weer een automatisch bericht dat mijn facturen klaar staan. Het zal niemand verbazen dat het nog steeds niet werkt. Hier word je wel moedeloos van.

Als ik geen facturen kan inzien, wat heb ik dan eigenlijk aan NSFlex? Want op ov-chipkaart.nl kan ik het wel.

Iemand nog suggesties voordat ik maar weer terug ga?

Hoi Matthts,

Vervelend dat het probleem nog steeds niet is opgelost! Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres. Dan kijk ik even mee!

Ik ben via een privébericht in contact met Matthts om het probleem hopelijk op te kunnen lossen :slight_smile:

Ik heb zo'n 14 dagen geleden alles wat met het Mijn NS account van Matthts te maken had uit ons systeem gehaald met het verzoek om na 24 uur opnieuw een account aan te maken. Ik heb tot nu toe jammer genoeg nog niks weer van Matthts vernomen.

Tot op heden helaas geen reactie va Matthts gekregen. Ik laat het topic voor nu dan ook los en hoop dat Matthts’ probleem inmiddels toch is opgelost!

Het is opgelost. Account opnieuw aangemaakt en heb nu wel toegang tot de facturen.

Reageer