beantwoord

Van Dal Voordeel naar Flex?

• 25 april 2020
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Kan iemand mij duidelijkheid geven of ik beter voor Flex kan gaan of vasthouden aan het traditionele Dal voordeel abonnement?

Ik reis eigenlijk niet zo vaak, alleen buiten de spits maar hecht er vooral veel waarde aan om zo goedkoop mogelijk te reizen.

icon

Beste antwoord door Robert B 25 april 2020, 18:53

Een Flex Dal Voordeel abonnement verschilt niet veel van een klassiek Dal Voordeel abonnement, behalve de prijs op dit moment (€56 per jaar i.p.v. €5 per maand).

Per 2021 wordt die prijs ook gelijk (€60 per jaar). Plus dat je met Flex veel eenvoudiger kunt besparen door het te pauzeren als je een tijdje (meer dan een maand) niet reist.

Voorbeeldje: Je hebt Dal Voordeel maar gaat in de vakantie ineens vaak in het weekend reizen (vanaf vrijdagavond 18:30 tot maandagochtend 4:00). Dan neem je een maandje Weekend Vrij voor €31 en reis je 5 weekenden onbeperkt door heel Nederland met de trein.

Vooropgesteld dat we allemaal weer gewoon mogen reizen als dat ons uitkomt.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Een Flex Dal Voordeel abonnement verschilt niet veel van een klassiek Dal Voordeel abonnement, behalve de prijs op dit moment (€56 per jaar i.p.v. €5 per maand).

Per 2021 wordt die prijs ook gelijk (€60 per jaar). Plus dat je met Flex veel eenvoudiger kunt besparen door het te pauzeren als je een tijdje (meer dan een maand) niet reist.

Voorbeeldje: Je hebt Dal Voordeel maar gaat in de vakantie ineens vaak in het weekend reizen (vanaf vrijdagavond 18:30 tot maandagochtend 4:00). Dan neem je een maandje Weekend Vrij voor €31 en reis je 5 weekenden onbeperkt door heel Nederland met de trein.

Vooropgesteld dat we allemaal weer gewoon mogen reizen als dat ons uitkomt.

Reputatie 7
Badge +3

Klassiek Dal Voordeel kun je ook maandelijks stopzetten, ook in het eerste jaar, maar dat kan dan alleen op de dag van de maand dat je ooit het abonnement aanschafte, dus dat is inderdaad wel minder flexibel.

Ik had gehoord dat ze hiermee in 2021 zouden stoppen en dat het allemaal omgezet wordt naar Flex, wat ook een stukje duurder is dan het klassieke jaarabonnement.

Badge +3

Het klassieke Dal Voordeel-abonnement (reizen op saldo) zal beschikbaar blijven, maar de prijs wordt wel gelijk aan dat van NS Flex Dal Voordeel; in 2021 gaat het klassieke Dal Voordeel-abonnement ook 60 euro per jaar kosten.

Reageer