Van OV op saldo naar NS Flex | NS Community
beantwoord

Van OV op saldo naar NS Flex

  • 8 December 2022
  • 1 reactie
  • 175 Bekeken

MIjn vrouw had een OV jaarkaart waarmee ze op saldo reisde met automatisch opladen. We hebben dat omgezet in een NS flex basis. Toen was de kaart niet meer te gebruiken omdat er een negatief saldo op bleek te staan. Na het weer instellen van automatisch opladen was dat probleem opgelost. De kaart werd automatisch opgeladen en het negatieve saldo is verrekend. Inmiddels is de kaart verlopen en heeft ze een nieuwe kaart. Het nog uitstaande saldo op de oude kaart wordt terugbetaald. Bij Mijn NS staat die nieuwe kaart weer keurig als een abonnement NS Flex basis vermeld, maar op mijn OV staat nog steeds automatisch opladen aan. Moeten we dat zelf uitzetten? Ik ben bang dat als mijn vrouw haar kaart weer gebruikt er weer saldo op gezet wordt, wat bij NS Flex niet de bedoeling is.

Het is overigens een raadsel hoe er een negatief saldo op de kaart kon staan omdat vóór het overzetten naar Flex het automatisch opladen zorgde voor een positief saldo. Of het moet zo geweest zijn dat dat automatisch opladen door het het omzetten verhinderd werd. Erover opgebeld konden ze het probleem bij de NS niet duiden en oplossen, ik heb het zelf door het weer instellen van automatisch opladen op mijn OV kunnen oplossen, tenminste...

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 December 2022, 18:55

Bekijk origineel

1 reactie

Als je NS Flex hebt dan zal er niet om een saldo worden gevraagd. Als je het bus, tram en metrogedeelte uit heb laten zetten voor NS Flex zal voor deze wel een saldo worden gevraagd. Je kan tot 4 euro in de min staan met het saldo. Als je in de min staat en dan NS Flex neemt dan krijg je deze melding.

Reageer