beantwoord

Van traject vrij naar na flex altijd vrij

Hallo ik heb nu traject vrij koste €359 dan kan ik nu toch beter overstappen naar na flex altijd vrij of zijn er addertjes.
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 oktober 2018, 22:31

Gezien de prijs denk ik dat u een maandabonnement Traject Vrij hebt. Dan kunt u pas overstappen op NS Flex nadat die maand voorbij is. Maar dan ligt een NS Flex Altijd Vrij-abonnement inderdaad voor de hand.

Mogelijke argumenten om niet over te stappen, kunnen zijn: het gebruik van de Intercity Direct op het traject (IC Direct Altijd Toeslagvrij is nog niet beschikbaar voor NS Flex), of minderjarig zijn (NS Flex is nog niet beschikbaar voor minderjarigen).

Op www.ns.nl/klantenservice/flex leest u meer informatie over NS Flex en verschillen met klassieke abonnementen. Ik raad u aan die informatie goed door te nemen voordat u overstapt, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Gezien de prijs denk ik dat u een maandabonnement Traject Vrij hebt. Dan kunt u pas overstappen op NS Flex nadat die maand voorbij is. Maar dan ligt een NS Flex Altijd Vrij-abonnement inderdaad voor de hand.

Mogelijke argumenten om niet over te stappen, kunnen zijn: het gebruik van de Intercity Direct op het traject (IC Direct Altijd Toeslagvrij is nog niet beschikbaar voor NS Flex), of minderjarig zijn (NS Flex is nog niet beschikbaar voor minderjarigen).

Op www.ns.nl/klantenservice/flex leest u meer informatie over NS Flex en verschillen met klassieke abonnementen. Ik raad u aan die informatie goed door te nemen voordat u overstapt, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
Hallo Yffie13 en welkom bij de NS Community.

Tochjo heeft precies het antwoord gegeven welke ik je zou hebben gestuurd. Kun je hiermee uit de voeten?
Bedankt voor de reacties ik reis 5 dagen in de week van Etten-Leur naar Rotterdam dus flex traject vrij lijkt me de juiste keuze.
Graag gedaan! NS Flex Altijd Vrij bedoel je dan denk ik 🙂?
Ja idd altijd vrij😀
Oké, dan is het goed 🙂 Veel plezier met het abonnement!
Badge +3
Een (klassiek) maandabonnement Altijd Vrij kost €410 (2e klas), maar bij Flex is de prijs daarvoor gelijk getrokken met een jaarabonnement Altijd Vrij (€333 per maand + €1 voor Flex) en is maandelijks opzegbaar! Ik zou er niet lang over na hoeven denken.

Behalve de puntjes die @Tochjo al aangaf is het bij Flex volgens mij wel zo dat als je 1e klas wilt reizen dit niet meer met voor een vaste prijs (€25/€6/€5 voor spits/dal/weekend) per dag kan, maar je altijd het verschil tussen 2e en 1e klas gefactureerd krijgt. Dit is in ieder geval bij Weekend Vrij het geval, dus dat is een puntje van aandacht (op dit moment nog).

Reageer