Verandering factuurdatum NS Flex

• 14 februari 2020
  • 8 reacties
  • 296 Bekeken

Ik had al eerder mijn NS flex abonnement opgezegd, zodat ik de factuurdatum kon veranderen, omdat dat via de klantenservice de enige manier zou zijn. December was de eerste maand dat ik de factuur ontving rond het datum dat ik wou.

Echter, nu worden de facturen weer geïncasseerd op het datum waarop het voorheen, met het oude NS flex, geïncasseerd werd. Dit is best frustrerend omdat er ook geen oplossing lijkt te zijn voor dit probleem volgens de klantenservice. Ik kan mijn abonnement weer opzeggen en afsluiten, maar dat is geen garantie dat dit probleem zich niet weer voordoet.    

8 reacties

Reputatie 4

er is wel een oplossing: nieuw ns account aanmaken met ander e-mailadres en hiermee flex aanvragen rond datum dat je voortaan de factuur zou willen hebben , daarna huidige flex opzeggen of op basis zetten

Reputatie 5

OF je verwart opzeggen met op de basis=enkel achteraf betalen. Echt OPzeggen betekent ook dat je dat produkt van je kaart moet verwijderen via ´ophalen bestelling´. Heb je dat gedaan? Zo niet, dan blijft het altijd de originele dag v.d. mnd. En aldus zit je dus wel een tijdje zonder FLEX of ABO of wat dan ook, dan reis je op saldo met direkt vooraf betalen.

Maar nu verder denken: als je dit vraagt zal het wegens financiele planning zijn. Dan zal het wel om een groter bedrag gaan en dus zal je vaak/ver met de trein reizen en dan kan zoń lastige periode met niks enkel in een vakantie soelaas geven. Bovendien is wat mw hierboven zegt OOK gebonden aan aanvraag nwe chipkaart, en dat duurt een paar dagen tot week. Wat slimmer je geld beheren lijkt mij eerder de meest handige oplossing. Want betalen moet je toch-vroeger of later (dan vaak met extra onkosten). Verder zijn er nogal wat postings in dit forum dat NS het niet pikt op hetzelfde adres met dezelfde naam 2 FLEX accounts te hebben. Ze hebben er zelfs een handje van 2 partners al als ongewenst te zien of te verwarren.

er is wel een oplossing: nieuw ns account aanmaken met ander e-mailadres en hiermee flex aanvragen rond datum dat je voortaan de factuur zou willen hebben , daarna huidige flex opzeggen of op basis zetten

Zijn de financien dan gekoppeld aan je e-mailadres en niet aan je ov-chipkaart? Ik zou dit moeten nagaan bij de klantenservice.   

OF je verwart opzeggen met op de basis=enkel achteraf betalen.

Nee hoor. Heb het opgezegd en verwijderd van mijn kaart en het abonnement aangevraagd rond het datum dat de klantenservice had opgegeven. 

Wat slimmer je geld beheren lijkt mij eerder de meest handige oplossing. 

Volgens mij ga je ervan uit dat het een financieel probleem is. Dat is het niet, is gewoon gewenst dat het factuur geïncasseerd wordt op een bepaalde datum. Als een bedrijf een oplossing aanbiedt, zou je verwachten dat ze je ook waarschuwen als ze bekend zijn met een ‘bug’ (dat het systeem soms de oude gegevens overneemt) of het anders weer kunnen aanpassen in hun systeem.

ik dacht dat ik dit bericht zou plaatsen in het geval dat iemand hetzelfde zou meemaken.   

Hoi crimsonwave en welkom op de NS Community! 

Ik ga gelijk met de deur in huis vallen. Als je eenmaal een NS Flex abonnement hebt afgesloten wordt je factuurdatum vastgelegd. Ook als je het abonnement vervolgens opzegt en je neemt een nieuw abonnement op een andere datum, dan wordt de factuurdatum weer gelijk getrokken aan de eerdere. Het opzeggen van het abonnement gaat dus niet helpen aan het veranderen van de factuurdatum, want deze kan helaas niet veranderd worden. Mocht je nu in de problemen komen met de betaling op deze datum, dan ga je van ons nog een herinnering ontvangen om deze alsnog te voldoen. Op deze manier kan je de betaling doen op het moment dat uitkomt. Het is niet iets wat wij aan zullen raden, want het betalen op het moment dat wij het afschrijven is natuurlijk het prettigste. Maar op deze manier kom je niet in de problemen, dat je een betaling helemaal niet kan voldoen.

Badge +3

De oplossing van @mweiss enkele reacties hierboven werkt prima, want ik heb dat zelf ook.

Dus een tweede ov-chipkaart met het gewenste Flex abonnement aanvragen met als ingangsdatum de factuurdatum die je zou willen (minimaal 7 dagen in de toekomst wegens levering kaart) en je bent klaar.

Gebruik daarvoor wel een ander e-mail adres dan je huidige, want je krijgt er dan een tweede Mijn NS account bij.

Per de ingangsdatum van je nieuwe abonnement zet je de andere op Basis en heb je een keurige reservekaart, ook handig om (vakantie)periodes korter dan een maand te overbruggen, of juist een maandje iets anders voor tijdens de vakantie.

Hoi crimsonwave en welkom op de NS Community! 

Ik ga gelijk met de deur in huis vallen. Als je eenmaal een NS Flex abonnement hebt afgesloten wordt je factuurdatum vastgelegd. Ook als je het abonnement vervolgens opzegt en je neemt een nieuw abonnement op een andere datum, dan wordt de factuurdatum weer gelijk getrokken aan de eerdere. Het opzeggen van het abonnement gaat dus niet helpen aan het veranderen van de factuurdatum, want deze kan helaas niet veranderd worden.

Oké, interessant. Hoe komt het dan dat de klantenservice dit wel als oplossing aanbiedt? Een vriend van mij die hetzelfde heeft gedaan, heeft trouwens nu wel zijn gewenste factuurdatum. Hoe komt het dan dat het bij hem wel werkte? (Situatie is precies hetzelfde)

@Robert B Bedankt voor de uitbreiding op het antwoord van @mweiss :relaxed:. Ik denk dat ik dan maar een nieuw abonnement aanvraag met een nieuwe kaart en andere e-mail ergens in de toekomst. 

Ik heb het nagevraagd en zolang je nieuwe contract in bij hetzelfde klantnummer in ons systeem komt, dan blijft de factuurdatum gelijk. Bij een nieuwe bestelling met een ander e-mailadres wordt je veelal dubbel in ons klantsysteem gezet waardoor dit te omzeilen is. Ik hoop dat het op die manier gaat lukken, crimsonwave!

Maar NS, dit is toch helemaal van de zotte? Dit scheelt voor iedereen zoveel ellende in financieel opzicht. Er zijn enorm veel mensen die in de financiële problemen zitten en die proberen door de betaaldatum te veranderen net iets beter uit te komen. 

Waarom kan je de datum niet gewoon veranderen? Andere ov nemen, product opzeggen, kijk even wat jullie voor een oplossing bieden. Lees het nog een keer en bedenk dan of jullie niet echt een beetje doorslaan. 

Waarom kan je je klanten niet gewoon tegemoetkomen?

Reageer