beantwoord

Vergeten uit te checken bij Blauwnet NS Flex 20 euro

Ik heb NS Flex met een weekend vrij abonnement. Op vrijdag 7 december 2018 heb ik om 21:04 uur op station Wierden ingecheckt bij Blauwnet, maar ben daarna tijdens de overstap richting Utrecht op Zwolle vergeten uit te checken bij Blauwnet en in te checken bij NS, daarna snel op Amersfoort ingecheckt bij NS toen ik erachter kwam.
Nu staat er op mijn factuur een berekend bedrag van 20 euro voor het vergeten uit te checken. Het lukt me niet om dit geld terug te vragen via de website van translink. Kunnen jullie mij helpen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 3 januari 2019, 20:47

Een gemiste check-uit bij NS Flex moet altijd worden gecorrigeerd via de klantenservice van NS, ook als het gaat om een reis met een andere vervoerder.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Een gemiste check-uit bij NS Flex moet altijd worden gecorrigeerd via de klantenservice van NS, ook als het gaat om een reis met een andere vervoerder.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bedankt voor je reactie. Ik las in een ander soortgelijk topic dat ik om dit te bewerkstelligen een topic op dit forum moet openen, dus dat heb ik gedaan.
Reputatie 2
Onlangs is het uitchecken bij mij ook verkeerd gegaan. Wat ik van de website heb begrepen, wordt bij Flex na een gemiste uitcheck eerst door het systeem gekeken waar uitgecheckt zou moeten zijn. Als dat station bepaald kan worden berekent het systeem het normale tarief en eventuele korting. Zoals alle transacties bij Flex duurt het ongeveer een dag voordat dit in de reisgeschiedenis zichtbaar wordt.
Van de klantenservice begreep ik dat het voor die tijd geen zin heeft contact met ze op te nemen, omdat ze dan nog niets kunnen aanpassen.
In het geval het systeem het station van de gemiste uitcheck niet kan bepalen, zoals in dit geval, moet inderdaad contact worden opgenomen met de klantenservice.

Reageer