beantwoord

verkeerde factuurdatum

• 1 april 2019
  • 13 reacties
  • 416 Bekeken

Reputatie 4
Hallo,

Heeft iemand anders ook last van een andere factuurdatum dan dat die normaal heeft?

Bij mij stond het altijd eerst op de 1e van de maand. Sinds 10/11 dagen staat die nu op de laatste dag van de maand en is de huidige maand nog niet gewisseld naar de nieuwe maand? Gebeurd dit gewoon op je normale factuurdag, bij mij dus de 1e van de maand? En moet ik nu wachten tot het einde van deze maand voordat het gereset zal worden? Dan heb ik 2 facturen in een, wil graag per maand een factuur hebben.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 april 2019, 17:11

Update: Ik heb de situatie van dennisg bekeken en heb dit overlegd met collega's. Vooralsnog lijkt het erop dat dit puur een aanpassing is in de weergave binnen het Mijn NS account, maar heeft het geen verdere gevolgen voor de factuur zelf. De data die daarvoor gehanteerd zijn lijken ongewijzigd. Ik heb het opmerken hiervan uiteraard doorgegeven aan onze NS Flex afdeling. Mocht ik daar een terugkoppeling op krijgen dan zal ik daar hier over informeren, maar ik acht die kans vrij klein.

Mocht er toch gemerkt worden dat er iets inhoudelijks veranderd aan de factuur, dan lees ik dat natuurlijk ook graag!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij mij nog geen verandering, afgezien dat de eerstvolgende factuur datum van 30 mei naar 30 juni en nu 30 juli is gegaan. Bedrag blijft €0 voor abonnementskosten en Reis/overige kosten.
Ik heb Traject Vrij (nog wel, laatste maandje) en datum factuur is meestal zo rond de 28e/29e. Die €0.01 van 18 mei is van OV fiets.

Badge +3
Waarschijnlijk is je factuur maandag of dinsdag beschikbaar. Dit komt waarschijnlijk door het weekend.
Ik heb natuurlijk geduld, maar het zag er wel grappig uit. Uiteraard de restitutie binnen een weekje ook wel binnen.

Maar voor de rest zou een facturatiesysteem geen last moeten hebben van weekenden of feestdagen, toch? 🤔 Dat banken daar 'last' van hebben vind ik prima.
Reputatie 4
Wel grappig, de info is netjes aangepast (heb Flex per 8 mei)

Want gisteren stond er nog dit:

Maar bij Facturen zie ik niets..

Die € 5,00 is de overstap naar Flex (Dal Voordeel) en die € 0,01 is voor OV-fiets en Stallen op Rekening (tot december 2019, zie de factuur van 11 dec 2018). Die krijg ik dus mooi terug, haha! 🤣

Maar waar blijft de factuur (*en die €7,01 of €12,01 natuurlijk*)?

Waarschijnlijk is je factuur maandag of dinsdag beschikbaar. Dit komt waarschijnlijk door het weekend.
Badge +3
Wel grappig, de info is netjes aangepast (heb NS Flex sinds 8 mei):

Want gisteren stond er nog dit:

Maar bij Facturen zie ik niets..

Die € 5,00 is de overstap naar Flex (Dal Voordeel) en die € 0,01 is voor OV-fiets en Stallen op Rekening (tot december 2019, zie de factuur van 11 dec 2018). Die krijg ik dus mooi terug, haha! 🤣

Maar waar blijft de factuur (*en die €7,01 of €12,01 natuurlijk*)?
Update: Ik heb de situatie van dennisg bekeken en heb dit overlegd met collega's. Vooralsnog lijkt het erop dat dit puur een aanpassing is in de weergave binnen het Mijn NS account, maar heeft het geen verdere gevolgen voor de factuur zelf. De data die daarvoor gehanteerd zijn lijken ongewijzigd. Ik heb het opmerken hiervan uiteraard doorgegeven aan onze NS Flex afdeling. Mocht ik daar een terugkoppeling op krijgen dan zal ik daar hier over informeren, maar ik acht die kans vrij klein.

Mocht er toch gemerkt worden dat er iets inhoudelijks veranderd aan de factuur, dan lees ik dat natuurlijk ook graag!
Reputatie 4
Misschien dat ze steeds meer overgaan op de nieuwe situatie, met alle kosten die je maakt voordat je een nieuwe factuur krijgt.
Badge +3
Ik zie precies hetzelfde (per 30 mei volgende factuur). Op de kaart staat alleen een OV-fiets en Stallen op Rekening (plus wat streekvervoer en andere niet-NS dingen).

De facturen daarvoor hebben altijd als datum de 11e, dus ik verwacht die op 11 april eigenlijk.
Reputatie 4
Is gestuurd
Dat zou inderdaad wel helpen denk ik! :D

Volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres via een privébericht is voldoende. 🙂
Reputatie 4
@Stijn NS,

Ik gebruik inderdaad flex. De vorige keren ging het wel goed. Voor vandaag is er nog geen factuur gemaakt.

Heb je nog wat gegevens nodig? Zodat jij er ook naar kunt kijken.
Ik heb hier nog niets over meegekregen, maar ik kan er wel even achteraan gaan! Begrijp ik het goed dat jij wel gebruik maakt van NS Flex, dennisg?
Reputatie 4
@Momo,

Het is bij mij hetzelfde zoals jij die ook hebt. Bij mij stond die dus eerst op 1 april en toen 10/11 dagen geleden ineens op 31 maart en nu dus op 30 april. En van mij moet nog van afgelopen maand de factuur opgemaakt worden. Bij mij gebeurde het altijd nog op de 1e van de maand.
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet of dit hetzelfde is als jij bedoelt, maar ik zag enkele dagen geleden iets nieuws in mijn MijnNS account, namelijk een gedeelte met "Kosten deze periode" en de datum waarop mijn volgende factuur beschikbaar is.
Ik heb Traject Vrij, dus geen Flex, en dit werd nooit getoond. Vreemde is wel dat dat er nu staat dat mijn eerstvolgende factuur 30 mei beschikbaar, volgens mij stond daar zaterdag nog 30 april. De datum van voorgaande facturen in MijnNS varieert van de 28e tot de 30e van de maand.

Ook vreemd is dat er bij abonnementskosten €0.00 staat.

Reageer