beantwoord

verwijderen abonnement van ov chipkaart

  • 13 May 2024
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Lieve mensen, 

ik heb zojuist mijn nieuwe NS Flex abonnement opgehaald bij een NS kaart automaat, maar in een e-mail die ik eerder heb ontvangen staat dat ik mijn oude abonnement moet verwijderen i.v.m het doorlopen van het abonnement. Nu is het mij niet helemaal duidelijk hoe ik dat kan doen, iemand een idee hoe en wat? 
 

Alvast bedankt!  

icon

Beste antwoord door Rory NS 13 May 2024, 14:03

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Amé en welkom bij de NS Community.

Als je nog een ander NS-abonnement hebt, bijvoorbeeld op een verlopen OV-chipkaart, dan is het goed om dit op te zeggen. In je Mijn NS-account kun je een overzicht vinden van alle abonnementen die je hebt. Mocht het je alsnog onduidelijk zijn, dan kijken we graag met je mee bij de klantenservice.

Badge +3

Als u uw abonnement gewijzigd hebt in een NS Flex-abonnement en het NS Flex-abonnement binnen een maand opgehaald hebt, dan is het oude abonnement bij het ophalen meteen beëindigd/van de kaart verwijderd.

Oke, geen verlopen ov chipkaart, maar op een bestaande. En het abonnement heb ik gewijzigd naar een NS Flex, dus wat @Tochjo zegt, is het waarschijnlijk al verwijderd, vanmiddag de “nieuwe” bestelling namelijk al opgehaald! Bedankt voor jullie hulp! 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt kijken in de reishistorie bij NS en/of OV-chipkaart. Daar moet dan staan wat er verwijderd is en wat is geladen op je kaart. Je nieuw geladen Flex abonnement staat daar als “Reizen op Rekening Trein” en “ Reizen op Rekening Bus Tram Metro". 

Badge +3

Niet schrikken als er op je kaart ook nog een product Reizen op saldo NS Vol tarief staat. Dat doet verder niets als je Flex (Reizen op Rekening) hebt.

Reageer