Voordeelurenabonnement, daarnaast NS Flex op tweede ov-chipkaart | NS Community
beantwoord

Voordeelurenabonnement, daarnaast NS Flex op tweede ov-chipkaart

  • 21 September 2020
  • 10 reacties
  • 650 Bekeken

Voordeelurenabonnement, daarnaast NS Flex op tweede ov-chipkaart

 

Is het mogelijk om naast een voordeelurenabonnement ook dmv NS Flex te reizen met een tweede ov-chipkaart? Ik heb elders in het forum gelezen dat je dan een tweede NS-account moet aanmaken met een ander mailadres dan in het eerste account.

Ik wil graag dmv NS Flex een abonnement Flex Weekend Vrij nemen. Ik weet wel dat je het Voordeelurenabonnment kunt uitbreiden met Weekend Vrij (+ 30% korting voor senioren), maar dat abonnement is niet elke maand te wijzigen of stop te zetten. En NS Flex heeft andere voordelen.

Later kan ik overwegen om het Voordeelurenabonnement op te zeggen.

Dido

icon

Beste antwoord door MoDe 21 September 2020, 12:53

Bekijk origineel

10 reacties

Reizen op saldo (VDU) en reizen op rekening (flex) kunnen inderdaad niet op 1 kaart.

Je kunt op hetzelfde account een 2e kaart met een abonnement aanvragen. Ik heb ook 2 kaarten onder 1 account. Tip: neem een andere pasfoto dan op de kaart van jouw VDU en een ander hoesje. Dan kun je ze beter uit elkaar houden. 8 ball pool

Dank voor je antwoord.

 

Dank voor de reactie.

1 account en 2 abonnementen op 2 ov-chipkaarten, dat kan kloppen (ondanks tegenstrijdige info op het forum). Ik heb nu 2 ov-chipkaarten onder 1 account, waarvan 1 met voordeelurenabonnement.

 

Mijn tweede vraag ging specifiek over de combinatie voordeelurenabonnement en Flex Weekend Vrij, en daarmee alle voordelen van Flex. Ik heb helaas nog geen reactie hierop gekregen.

Reputatie 7
Badge +3

 

Dank voor de reactie.

1 account en 2 abonnementen op 2 ov-chipkaarten, dat kan kloppen (ondanks tegenstrijdige info op het forum). Ik heb nu 2 ov-chipkaarten onder 1 account, waarvan 1 met voordeelurenabonnement.

 

Mijn tweede vraag ging specifiek over de combinatie voordeelurenabonnement en Flex Weekend Vrij, en daarmee alle voordelen van Flex. Ik heb helaas nog geen reactie hierop gekregen.


Saldo-abonnementen zoals VDU kunnen niet op 1 kaart gecombineerd worden met reizen op rekening/Flex-abonnementen.

 

Reputatie 7
Badge +1

Vanaf 1/1/ a.s. is deze combinatie in feite zinloos. Dan is dat oude VDU niet meer en geeft dezelfde korting als andere-enkel buiten beide spitsen. Dan kunt U beter dat weekendvrij uitbreiden met dalkorting-week. tenzij U seniorenkeuzedagen heeft, die moeten wel aan die kaart gekoppeld blijven-tenzij ook dat tzt weer eens verandert.

In het verleden heb ik zelf wel eens 3 chipkaarten in een account gehad-maar dat was voor FLEX.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is niet helemaal correct. Het VDU blijft bestaan voor doorlopende abonnementen. Wel worden de productvoorwaarden verslechterd en in lijn gebracht met Dal Voordeel.

Het is mij overigens niet duidelijk waarom NS het VDU niet geheel afschaft en de abonnementen migreert naar Dal Voordeel. Dat zal ongetwijfeld de volgende stap zijn.

Badge +3

Eenzijdig een klant migreren naar een ander abonnement is problematisch (mag niet zomaar).

Helemaal stoppen met het VDU (na 10 jaar niet meer nieuw te krijgen is de koek wel op, neem maar Dal Voordeel) zou op zich kunnen, maar tot veel (meer) klachten leiden dan nu.

Bij de manier die men nu gekozen heeft (prijs en voorwaarden gelijk aan Dal Voordeel) hoeft de klant niets te doen, en misschien toch nog een beetje het ‘warme gevoel’ van het nostalgische VDU? :thinking:

Badge +3

NS wilde stoppen met het Voordeelurenabonnement en reizigers actief laten overstappen op een ander abonnement, maar na advies van de consumentenorganisaties deze drempel niet op te werpen (men dacht dat vooral ouderen dan maar helemaal niet meer met de trein zouden gaan) is daarvan afgezien.

Reputatie 7
Badge +3

Reizen op saldo (VDU) en reizen op rekening (flex) kunnen inderdaad niet op 1 kaart.

Je kunt op hetzelfde account een 2e kaart met een abonnement aanvragen. Ik heb ook 2 kaarten onder 1 account. Tip: neem een andere pasfoto dan op de kaart van jouw VDU en een ander hoesje. Dan kun je ze beter uit elkaar houden.

 

 

Reputatie 4

Ik zit nu in bestelproces voor 2e kaart met een Flex abo naast lopende VDU, maar weet niet zeker of VDU wel behouden blijft. Het lijkt alsof het gekozen Flex abo het oude gaat vervangen (“Je oude abo =  … Je nieuwe abo = ...” komt er in beeld).

De chat antwoordt vooralsnog niet, ws. erg druk.

Badge +3

Als je NS Flex aanvraagt i.c.m. een nieuwe kaart loopt een VDU op een andere kaart gewoon door.

Dat het op de bestelpagina anders staat is dan een bug.

Reageer