beantwoord

Voordeelurenkaart icm flexabonnement

• 4 november 2018
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Mijn echtgenote heeft een oud voordeelurenabonnement en ik heb een basis flexabonnement. Tot voor kort reisde ik op saldo en kon ik wanneer ik met mijn vrouw reisde met 40% korting reizen. Kan dat bij mijn flexabonnement ook? Zo neen: waarom niet en wanneer wordt dat dan mogelijk?
met vr gr
Ron de Louw
icon

Beste antwoord door s1mon9 4 november 2018, 13:48

Dat is niet mogelijk nee, een van de veelgenoemde klachten over NS Flex.

De werkelijke reden is denk ik, dat NS de meereiskorting al jarenlang aan het versoberen is. Zelfde reden dus waarom je geen eenmalig wegwerpkaartje met meereiskorting meer kunt kopen.

De webcare medewerkers zeggen dat het nog wel op de planning zit om alsnog in te voeren, maar of dat daadwerkelijk gaat gebeuren is afwachten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Dat is niet mogelijk nee, een van de veelgenoemde klachten over NS Flex.

De werkelijke reden is denk ik, dat NS de meereiskorting al jarenlang aan het versoberen is. Zelfde reden dus waarom je geen eenmalig wegwerpkaartje met meereiskorting meer kunt kopen.

De webcare medewerkers zeggen dat het nog wel op de planning zit om alsnog in te voeren, maar of dat daadwerkelijk gaat gebeuren is afwachten.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt wel met korting met uw vrouw meereizen, maar niet op een flexkaart. Het is niet helder wanneer en zelfs of dit mogelijk wordt. Op het forum heeft nog niemand namens NS zich hierover duidelijk uitgelaten. U bent als u met uw vrouw wilt meereizen en samenreiskorting wilt gebruiken, nog aangewezen op een kaart waarmee u op saldo kunt reizen.
Badge +3
Het is niet helder wanneer en zelfs of dit mogelijk wordt. Op het forum heeft nog niemand namens NS zich hierover duidelijk uitgelaten.
Het laden van Samenreiskorting zal aan NS Flex worden toegevoegd. Ik citeer uit het besluit over NS Flex dat NS aan het LOCOV heeft gestuurd:

Reputatie 7
Badge +4
Er is nog geen datum maar het is mooi dat dit al in het advies staat. Dan mag je aannemen dat het er komt. Het is ook niet meer dan logisch dat dat zo is. Nog even afwachten blijft het, maar toch. Het had eigenlijk meteen gemoeten.

Reageer