beantwoord

voordeelurenkaart van dochter omzetten naar flex weekend

• 13 september 2018
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

ik heb net een voordeelurenkaart voor mijn dochter gekocht. Deze kaart staat uiteraard op haar naam, maar het ns-account en rekeningnummer is van mij. Als ik dit abonnement wil omzetten naar flex-weekend krijg ik de foutmelding dat de geboortedatum op de ovchipkaart niet overeenkomt met de geboortedatum van het ns account. Hoe kan ik het dan toch omzetten?
icon

Beste antwoord door Tamzin 13 september 2018, 09:33

Aannemende dat uw dochter minderjarig is is het antwoord simpel: dat kan niet. Het probleem bij Flex is wie er aansprakelijk is voor de betaling achteraf. Bij telefoonkosten, etc. blijkt dat als ouders achteraf weigeren te betalen voor de kosten die hun minderjarige kinderen hebben gemaakt ze vaak gelijk krijgen van de rechter en het bedrijf met de onbetaalde rekening blijft zitten. Daarom voorlopig geen Flex voor minderjarigen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Aannemende dat uw dochter minderjarig is is het antwoord simpel: dat kan niet. Het probleem bij Flex is wie er aansprakelijk is voor de betaling achteraf. Bij telefoonkosten, etc. blijkt dat als ouders achteraf weigeren te betalen voor de kosten die hun minderjarige kinderen hebben gemaakt ze vaak gelijk krijgen van de rechter en het bedrijf met de onbetaalde rekening blijft zitten. Daarom voorlopig geen Flex voor minderjarigen.
Bedankt voor de info. Dat is wel heel jammer. Het leek mij nu net ideaal. Ze moet ieder weekend met de trein en het is handiger dat het automatisch bij mij wordt afgeboekt ipv dat we steeds moeten bijstorten op de ovchipkaart. (scenario: zij controleert, stort bij met pinpas, geeft mij seintje, ik maak het weer naar haar over).
Reputatie 7
Badge +3
Automatisch opladen met een tientje per keer via uw rekening kan natuurlijk wel.
Is het wel mogelijk dat ik voor mijzelf een flex afsluit en dat zij daar dan gebruik van maakt? Ik heb ook een persoonlijke ov kaart. Of hoe kan ik dit voor mijn dochter toch aanvragen, voor een jongere is elke cent er één....
Reputatie 7
Badge +3
Nee, Flex is persoonlijk en het Flex-abonnement staat op uw persoonlijke OV-chipkaart die uw dochter niet mag gebruiken. Zoals gezegd, minderjarigen kunnen niet op krediet reizen vanwege het risico dat NS achteraf met de onbetaalde rekening blijft zitten. Het beste dat ik kan verzinnen is om automatisch opladen met een tientje per keer op uw dochters kaart te zetten en de betaling daarvan te koppelen aan uw bankrekening.
Dat hebben we altijd al, maar ik wilde juist dat ze het nu zelf ging betalen. Helaas dus.
Bedankt voor het antwoord.
Reputatie 7
Badge +2
Even voor de duidelijkheid: u heeft geen voordeelurenkaart voor uw dochter gekocht, want die is al jaren niet meer te koop. U heeft een dalvoordeel-abonnement gekocht die andere daluren kent dan het voordeeluren-abonnement.

Als uw dochter zelf haar reizen moet betalen, dan kan het automatisch opwaarderen via haar bankrekening lopen. Wilt u dit niet, dan zal ze toch per keer geld er op moeten zetten bij de automaat.

Reageer