beantwoord

Vooruitbetaling NS Flex abonnement mogelijk ?

• 12 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

Hallo,

Is het mogelijk om met een overmaking op een bepaald rekening nummer alvast het uitstaande bedrag te betalen ? Ik zou vandaag een factuur ontvangen via de email (12-Augustus).

Wegens omstandigheden is er een probleem met mijn incasso en ik wil geen betalingsachterstanden.

Mocht dit mogelijk zijn, naar welk rekening nummer moet ik 't in mijnNS uitstaande bedrag overmaken ?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door masd 12 augustus 2019, 12:12

Dit kan normaal gesproken niet.

Je zou het bij de klantenservice kunnen proberen, maar ik geef je weinig kans.

https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Als de Flex-incasso mislukt krijg je binnen een paar dagen gewoon een e-mail met de mogelijkheid om via Ideal of normale overboeking te betalen. Als je die betaalt is er echt helemaal niets aan de hand. Je krijgt daarna nog een brief met een acceptgiro met een nieuwe kans om te betalen, mocht het opnieuw niet lukken.

De herinneringen en verwerking van betalingen, ook als ze iets te laat zijn, zijn allemaal geautomatiseerde processen waar NS vrij weinig omkijken naar heeft. Vooruitbetalen van facturen nog voor de eerste incassopoging is Flex niet voor bedoeld of op berekend en is voor NS veel meer werk dan een keer (op de juiste manier) te laat betalen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dit kan normaal gesproken niet.

Je zou het bij de klantenservice kunnen proberen, maar ik geef je weinig kans.

https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Als de Flex-incasso mislukt krijg je binnen een paar dagen gewoon een e-mail met de mogelijkheid om via Ideal of normale overboeking te betalen. Als je die betaalt is er echt helemaal niets aan de hand. Je krijgt daarna nog een brief met een acceptgiro met een nieuwe kans om te betalen, mocht het opnieuw niet lukken.

De herinneringen en verwerking van betalingen, ook als ze iets te laat zijn, zijn allemaal geautomatiseerde processen waar NS vrij weinig omkijken naar heeft. Vooruitbetalen van facturen nog voor de eerste incassopoging is Flex niet voor bedoeld of op berekend en is voor NS veel meer werk dan een keer (op de juiste manier) te laat betalen.
Reputatie 3
De email met iDeal link is de beste methode.
Zelf heb ik regelmatig mijn factuur handmatig betaald ovv het juiste factuurnummer en klantnummer. Beiden te vinden op de digitale factuur.
Hoewel dat niet de manier is die NS graag ziet, handmatige matching e.d., is het altijd goed gegaan.

Reageer