beantwoord

Vraag over NS flex weekend actie

• 24 november 2020
  • 9 reacties
  • 434 Bekeken

Afgelopen zomer heb ik gebruik gemaakt van de NS flex weekend vrij actie van 25 euro voor een jaar. Nu heb ik een pauze genomen van het abonnement. Als ik hem nu weer wil activeren zie ik alleen 31 euro staan. Wordt deze korting achteraf verrekend? Of hoe werkt dit precies? 

Hoor graag een reactie.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 november 2020, 13:14

Hallo Dyna20 en welkom bij de NS Community,

Je hebt recht op een jaar lang korting vanaf het moment dat je begon met deze actie. Je kan deze dus gewoon bestellen. Mocht het nou zijn dat je toch 31 euro moet betalen dan kan je contact opnemen met onze klantenservice om dit te laten herstellen. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat bij NS compleet mis met deze kortingsactie. Bij eerdere meldingen van dit probleem, is gezegd dat het waarschijnlijk op een volgende factuur verrekend gaat worden. Maar hou de facturen goed in de gaten.

Zie o.a. https://community.ns.nl/abonnementen-2/prijsverhoging-67251

Hallo Dyna20 en welkom bij de NS Community,

Je hebt recht op een jaar lang korting vanaf het moment dat je begon met deze actie. Je kan deze dus gewoon bestellen. Mocht het nou zijn dat je toch 31 euro moet betalen dan kan je contact opnemen met onze klantenservice om dit te laten herstellen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ja hoor, daar gaan we weer. Heeft de klanteNService het nog niet druk genoeg? Jullie kunnen dit toch zelf makkelijk intern herstellen en verrekenen? Het gaat hier niet om anonieme kaarten of wat-dan-ook.

Ik kan geen antwoord geven of dit makkelijk te herstellen is. Ik denk dat als we iets kunnen herstellen waardoor we verkeer naar onze klantenservice kunnen verminderen dat we dat dan wel zullen doen.

Badge +3

Het zou automatisch/handmatig hersteld moeten worden voor iedereen, maar ja ook dat gaat al niet helemaal goed. Zie https://community.ns.nl/ns-flex-60/op-factuur-actiekorting-30-10-t-m-30-10-67229

Ik dacht ik bel de klantenservice even om de vraag te stellen. En wat denk je, nee meneer als je NS flex opnieuw activeert heeft u GEEN recht op korting.

Snappen jullie het nog?

Krijg het idee dat het een beetje een zooitje is bij de NS.

Reputatie 7
Badge +4

Klantenservicemedewerker is ook niet altijd eenvoudig, zeker niet bij de mensen die er pas beginnen. Dit nog los van het feit dat er ook nog wel eens erg naar wordt gereageerd door klanten. Hier op de Community is best veel kennis aanwezig en er is nog ondersteuning van ervaren NS helpdeksmedewerkers ook, en zelfs dan is het wel eens lastig.

Degene die u aan de telefoon kreeg, was onvoldoende ingevoerd. Wat er is gezegd, is wel onvolledig. NS heeft Weekendvrij voor 25 euro per maand gedurende een jaar administratief niet goed aangepakt. Die aanpak een zooitje noemen vind ik wel begrijpelijk, het was onnodig, maar daarmee geldt dat nog niet voor NS als geheel.

Overigens is men wel zo ver dat niemand uiteindelijk wordt benadeeld. Klantenservice heeft daar ook belang bij, want de onvrede hierover is zonder meer terecht. Klantenservice heeft het niet veroorzaakt, maar moet wel de klappen opvangen.

Badge +3

De pagina https://www.ns.nl/nsflex/webshop (waar je tegenwoordig naar toe gestuurd wordt om van NS Flex abonnement te wisselen) toont alleen de standaard prijzen, en zelfs soms nog een melding over €10 administratiekosten voor Flex Basis of Weekend Voordeel.

Zolang je Flex niet in zijn geheel opgezegd hebt maar alleen gepauzeerd is er niets aan de hand. Het recht op korting geldt voor een jaar, daar heb je ook een mail over gehad.

Mocht de €6 korting ontbreken op een factuur (was in oktober het geval wegens een ‘storing’) dan zou dat automatisch op een volgende factuur gecorrigeerd moeten worden.

Zo niet, dan natuurlijk contact opnemen met de klantenservice.

Klantenservicemedewerker is ook niet altijd eenvoudig, zeker niet bij de mensen die er pas beginnen. Dit nog los van het feit dat er ook nog wel eens erg naar wordt gereageerd door klanten. Hier op de Community is best veel kennis aanwezig en er is nog ondersteuning van ervaren NS helpdeksmedewerkers ook, en zelfs dan is het wel eens lastig.

Degene die u aan de telefoon kreeg, was onvoldoende ingevoerd. Wat er is gezegd, is wel onvolledig. NS heeft Weekendvrij voor 25 euro per maand gedurende een jaar administratief niet goed aangepakt. Die aanpak een zooitje noemen vind ik wel begrijpelijk, het was onnodig, maar daarmee geldt dat nog niet voor NS als geheel.

Overigens is men wel zo ver dat niemand uiteindelijk wordt benadeeld. Klantenservice heeft daar ook belang bij, want de onvrede hierover is zonder meer terecht. Klantenservice heeft het niet veroorzaakt, maar moet wel de klappen opvangen.

Ja @Thom : Heel leuk allemaal maar de eerste keer dat gecommuniceerd werd dat dit mis ging is nu al weer 27 dagen terug. In die periode heeft NS dus helemaal niets gedaan aan het voorlichten van de medewerkers van de klantenservice alsmede de oplossing van het probleem.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/aanbieding-flex-weekend-vrij-66345

Ik vind dit echt een heel treurige constatering. Ik ben bang dat dit aan het eind van het jaar nog steeds fout gaat. Wanneer gaat NS nu eens serieus werk maken van alle problemen?

Reageer