beantwoord

Vragen over NS Flex.

Toon eerste bericht

31 reacties

Voor NS Flex geldt hetzelfde als hier wordt aangegeven. Tot de volgende dag is het je eigen risico dat er met je kaart gereisd wordt. Dit veranderd niet voor NS Flex. De bezwaren met betrekking tot de oplopende kosten bij Reizen op Rekening zou je ook kunnen hebben met betrekking tot Traject Vrij. Ook daar bestaat eenzelfde risico en ook daarvoor gelden geen speciale regels.
Badge +3
Bij Reizen op Saldo kan er niet meer worden afgeschreven dan het bedrag dat op de kaart staat.
Behalve als je automatisch opladen aan hebt staan, dat kan je namelijk niet blokkeren omdat elke wijziging daarin opgehaald moet worden bij een automaat.

Hopelijk wordt in de toekomst de blacklist in de CiCo apparatuur wat vaker geüpdatet, zodat een verloren/gestolen kaart niet meer tot de volgende dag misbruikt kan worden...
Kunnen we dit weer vaker meemaken @Robert B 😏

Zou je als gebruiker informatie kunnen toevoegen aan je OV-Chipkaart,
die op de automaat of tijdens het inchecken wordt vertoond op het display?
Bijvoorbeeld bij het inchecken van:
OV-Chipkaart 1: Zakelijk
OV-Chipkaart 2: Privé
OV-Chipkaart 3: Fiets
Theoretisch zou je daarvoor prima wat geheugenruimte kunnen reserveren in de kleine sectors en dat uit kunnen lezen. Moet best een sector voor vrij zijn uit mijn hoofd. Of het wenselijk is, is een volgende.

In mijn geval is het meer automatisme door veel gebruik (BC is tevens toegangspas voor deuren o.a.). Het verschil tussen beide kaarten is duidelijk zichtbaar.
Reputatie 5
Badge
Mijn plannen zijn onderhand wat concreter geworden. Ik zou NS Flex Weekend Vrij graag in laten gaan op 13 Juli en reizen t/m 12 Augustus (een maand dus. Ik zal na de maand het abonnement wijzigen naar NS Flex Basis. De vragen die ik echter nog heb:
-Kan ik het op mijn huidige persoonlijke OV kaart laden, zonder BTM of NS Abonnementen, maar wel met Reizen op Saldo?
-Wat is het beste moment NS Flex aan te vragen om er gedurende de genoemde periode gebruik van te maken en niet te veel te betalen?

Bij voorbaat dank!

Reageer