beantwoord

Vreemde kosten NS flex

• 10 januari 2019
  • 8 reacties
  • 451 Bekeken

Hoi,

Sinds een maand gebruik ik Ns Flex, hartstikke tevreden, niks aan de hand. Voor mijn eerst maand speelde ik het veilig en ging voor een lage Flex op rekening, nadat ik mijn eerste factuur kreeg, en zag dat ik redelijk wat kwijt was aan trein en reiskosten. Besloot ik voor Ns Flex Dal Vrij te gaan. Dus toen ik eenmaal mijn abonnement kon aanpassen heb ik dat dan ook gedaan. Sinds ik mijn nieuwe abonnement heb afgesloten, heb ik er nog geen gebruik van gemaakt. (letterlijk niet) Nou log ik zojuist in, en zag tot mijn stomme verbazing dat er uit het niets zo lijkt het, 40 euro aan kosten bij zijn gekomen onder: Reis- en overige kosten. Wat ik natuurlijk heel vreemd vind aangezien ik er letterlijk nog geen gebruik van heb gemaakt. Ik heb 6 januari voor het laatst met het openbaar vervoer gereisd, 7 januari kreeg ik mijn factuur binnen voor wat ik de afgelopen maand heb gereisd. Daarna heb ik mijn abonnement gewijzigd en niet meer gebruikt... Waar kunnen deze kosten vandaan komen? Mijn reis historie klopt verder, niemand heeft met mijn persoonlijke ov gereisd etcetera... Ik heb overigens met klantenservice gebeld, prima geholpen maar helaas kon meneer niks doen totdat ik mijn factuur binnen had en op basis daarvan konden we zien waar die kosten vandaan kwamen. Lijkt mij dat er vast wel nu al gekeken kan worden toch? Ik had het liever laten rusten totdat ik mijn factuur binnen krijg maar het knaagt toch aan mij.

Graag hoor ik van jullie!
icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 januari 2019, 09:11

Inmiddels is duidelijk geworden dat de kosten zijn voor reizen aan het begin van de maand januari, nog voordat Saidje zijn abonnement heeft aangepast.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Saidje en welkom bij de NS Community.

Dat is inderdaad opvallend, zeker als je niet gereisd hebt. Ik wil graag met je meekijken om vast te stellen wat er wellicht aan de hand is. Kun je me een privébericht sturen met je naam, adres, woonplaats, geboortedatum, kaartnummer en e-mailadres? Dan ga ik kijken wat ik kan achterhalen. Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".
Inmiddels is duidelijk geworden dat de kosten zijn voor reizen aan het begin van de maand januari, nog voordat Saidje zijn abonnement heeft aangepast.
Ik heb dat ook
Mijn abboment kosten kloppen niet..

Elke 10e van maand wordt me factuur gemaakt

En 2 reizen gehad ik kom zelf met 5 euro abbo kosten op 25 euro uit en ns ap geeft al 36 euro aan

En niet de eerste keer dit
Reputatie 5
Ik (en waarschijnlijk bijna alle NS Flex gebruikers) heb al maandenlang te hoge facturen die NS maar weigert op te lossen.
Mijn topic is hier compleet onterecht als beantwoord gemarkeerd: https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664#post404484
Terwijl ik elke maand weer een te hoge factuur afgerekend krijg. Wees dus voorzichtig, NS verdient miljoenen aan illegale te hoge facturen bij NS Flex

De simpele oplossing is om gewoon te storneren, maar dat zorgt wel dat je slecht in het systeem van de NS komt te staan. Aan de andere kant heb je het recht aan je kant staan, NS mag helemaal niet zomaar teveel afschrijven van je rekening. Ik geef NS nog steeds wat tijd om orde op zaken te stellen en alle teveel betaalde bedragen terug te betalen aan mij, maar m'n geduld raakt echt op.
Ik hoor hier inderdaad vaker verhalen over en ik blijf het vreemd vinden. Jullie mogen sowieso voor de reizen waarbij het kortingsbedrag verkeerd is berekend laten aanpassen door onze klantenservice!

Dit is een structureel probleem voor jullie?
Reputatie 7
Badge +2
Bij mij gaat het ook niet zoals zou moeten met mijn nieuwe factuur. Gister stond in mijn dashboard bij "Kosten deze periode" een bedrag van €12.87, waarvan €5.00 voor mijn Dalvoordeel abonnement en €7.87 voor reis- en overige kosten. Vandaag staat mijn factuur klaar en die is maar €7.87. Dus wordt het Dalvoordeel abonnement van €5.00 voor de periode 15/8 t/m 14/9 niet berekend. Dit staat inderdaad ook niet op de factuur.
En nee, ik heb mijn abonnement niet stopgezet, blijkt ook wel dat bij "Kosten deze periode" nu weer €5.00 voor de eerstvolgende factuur van 14 september staat.
Badge +3
Vandaag staat mijn factuur klaar en die is maar €7.87. Dus wordt het Dalvoordeel abonnement van €5.00 voor de periode 15/8 t/m 14/9 niet berekend. Dit staat inderdaad ook niet op de factuur.
Zie ook dit bericht: ik heb hetzelfde met NS Flex Dal Vrij. Ik dacht dat het te maken had met de naweeën van een kaartvernieuwing, maar dat speelt bij jou geloof ik niet?
Reputatie 7
Badge +2
Het is op zich wel een nieuwe kaart. Kaart is in mei vernieuwd, toen stond er nog een Traject Vrij op. Per 15 juni heb ik dit Traject Vrij gewijzigd in Flex Dalvoordeel.
Dus het Flex abonnement heeft alleen op deze kaart gestaan, in de tussentijd is de kaart niet vernieuwd.

Ik heb mijn voorbeeld even bij dat andere topic erbij gezet.

Reageer