Sinds vandaag heb ik flex, de bestelling opgehaald. Nu ben ik via de app aan het kijken bij mijn ns maar vind maar weinig ervan terug.
Ik heb op het moment alles op 0 staan, kan toch niet de trein op pad. Ik weet dat ik een aantal zaken kan aan of uitzetten zoals bv weekend vrij als ik me niet vergis. Waar kan ik dat vinden?
Hoe lang van te voren moet ik dat aanzetten? Stel dat ik midden in de maand een weekend onbeperkt met de trein op pad wil gaan. Kan ik dit dan de dag ervoor activeren?
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
In de app zie je weinig inderdaad, daarvoor moet je op de Mijn NS website zijn. Je Flex abonnement staat op je Startpagina en bij Producten.
Wel kan je in de app een klassewissel uitvoeren, voor als je 1e klas zou willen reizen met de trein. Dat kan tot 15 minuten na het inchecken.
Als je sinds vandaag Flex hebt kan je per 26 mei weer wisselen van abonnement (via de klantenservice eventueel eerder).
Als je via Mijn NS een ander Flex abonnement kiest is dat per direct actief, dus een uurtje voordat je gaat reizen aan zetten is voldoende. Je hoeft niets meer te bevestigen bij een automaat.
Je krijgt daar dan twee e-mails over, de ene voor de wijzigingsaanvraag en de tweede als de wijziging definitief is. Meestal binnen 5 minuten.