beantwoord

Waarom ben ik duurder uit met NSflex in daluren ?

• 4 juni 2019
  • 6 reacties
  • 420 Bekeken

Ik reis voornamelijk in daluren. Nu blijkt dat een dagkaart (dus retour) met de bus van Raamsdonksveer naar Breda v.v. ad € 6,63 goedkoper is dan met het gebruik van de NSflex OV kaart ad €8. Dus voortaan maar gewoon een kaartje in de bus kopen. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
icon

Beste antwoord door Ludi 5 juni 2019, 06:57

Ik reis voornamelijk in daluren. Nu blijkt dat een dagkaart (dus retour) met de bus van Raamsdonksveer naar Breda v.v. ad € 6,63 goedkoper is dan met het gebruik van de NSflex OV kaart ad €8. Dus voortaan maar gewoon een kaartje in de bus kopen. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ?

Het klopt wat je zegt. NS flex is in dit geval duurder (maar een normale ov kaart ook trouwens). Als je in de daluren (dus na 9:00 s'ochtends) in brabant met de bus een langere reis maakt (bij elkaar opgeteld een reis die duurder is dan 6,63 euro) kan je het best een dalurendagkaart in de bus kopen. Het mooie is dat ie de verdere dag geldig is op de bus in bijna heel brabant (aantal uitzonderingen daargelaten).

https://www.arriva.nl/eticket/d?ticket_type_id=268
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Hen je een bus abonnement? Zo ja, dit gaat niet goed samen met flex
@Dali25,

Met NS Flex kan je momenteel enkel korting krijgen op treinreizen. Je krijgt dus geen korting op busritten.

NS Flex werkt ook met een tarief per kilometer. Het kan zijn dat de vervoerder een degressief tarief hanteert. Dus hoe verder je reist, hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Reputatie 1

Het klopt wat je zegt. NS flex is in dit geval duurder (maar een normale ov kaart ook trouwens). Als je in de daluren (dus na 9:00 s'ochtends) in brabant met de bus een langere reis maakt (bij elkaar opgeteld een reis die duurder is dan 6,63 euro) kan je het best een dalurendagkaart in de bus kopen. Het mooie is dat ie de verdere dag geldig is op de bus in bijna heel brabant (aantal uitzonderingen daargelaten).

https://www.arriva.nl/eticket/d?ticket_type_id=268
Dank voor jullie reacties. Ik had me de €10 aanschafkosten dus ook kunnen besparen. Ik wilde het voornamelijk voor het genoemde traject gebruiken in daluren.
Reputatie 4
Dan heb je geluk dat je dat FLEX-dat dus echt enkel en alleen voordeliger is als je veel TREINreizen maakt, al na 1 maand kan stopzetten.
Dit is verder niet specifiek voor N-Brabant-al is het daar wel redelijk extreem (de dagkaartjes gelden pas vanaf 9.00, behalve in juli+aug) en waren daar al vele, vele jaren hele goedkope dagkaartjes (al in de tijd van de strippenkaart-toen gold in feite hetzelfde), maar het geldt bvb ook in Limburg met Arriva-bus en in andere provincies voor wat hogere prijs (meestal rond de 10€/dagkaart).
En-als je eens naar Utrecht moet-met 2 van die kaartjes kan dat ook met de snelbus 400/401 waarvan er 1 vlak bij jou stopt (2 omdat dat deels buiten de provincie gaat). Ook dat is stukken goedkoper als gewoon chippen.
Op de site van ROVER staat een overzicht van alle bus-dagkaarten in NL.
Reputatie 7
Badge +3
Maar heb je dan voordat je het aanschafte niet even tarieven vergeleken om te zien wat voordeliger was ipv dat je er nu achteraf achterkomt?

Reageer