beantwoord

waarom betaal ik soms het dubbele voor dezelfde reia?

• 10 september 2019
  • 6 reacties
  • 258 Bekeken

Goedemorgen,
Ik heb een NS Flex abonnement en krijg dus elke maand mijn afrekening. Nu ben ik er vandaag eens op gaan letten.
En nu zie ik tot mijn verbazing dat er voor sommige busritten gewoon het dubbele wordt gerekend voor precies dezelfde reis. Hoe kan dit?

Vriendelijke groet,
Djay

icon

Beste antwoord door Sander-VH 10 september 2019, 08:01

Hoi,

Wat vreemd! Het enige wat ik bij de goedkopere rit kan bedenken is dat die waarschijnlijk goedkoper is omdat er geen instaptarief gerekend is omdat je overgestapt bent. Wat de 4 euro betreft die verdubbeld is is het goed om even contact op te nemen met de klantenservice denk ik. Die kunnen met je meekijken, contact opnemen met de vervoerder en het corrigeren.

Als je zelf contact op neemt met de regionale vervoerder wordt je waarschijnlijk doorverwezen naar NS.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Hoi,

Wat vreemd! Het enige wat ik bij de goedkopere rit kan bedenken is dat die waarschijnlijk goedkoper is omdat er geen instaptarief gerekend is omdat je overgestapt bent. Wat de 4 euro betreft die verdubbeld is is het goed om even contact op te nemen met de klantenservice denk ik. Die kunnen met je meekijken, contact opnemen met de vervoerder en het corrigeren.

Als je zelf contact op neemt met de regionale vervoerder wordt je waarschijnlijk doorverwezen naar NS.
Reputatie 3
Hou er daarnaast ook rekening mee dat je met de bus voor elke meter betaald. Een andere buslijn pakken die een hele andere route rijdt maar sneller is kan dus duurder uitpakken omdat die meer meters rijd
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga dan even contact opnemen met de klantenservice. En idd als je een andere bus neemt dan heb je misschien andere kilometers maar dit is precies dezelfde bus en dan het dubbele wat gerekend wordt. Klopt niet.

ik ga contact opnemen! Fijne dag

groeten Djay
Reputatie 3
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga dan even contact opnemen met de klantenservice. En idd als je een andere bus neemt dan heb je misschien andere kilometers maar dit is precies dezelfde bus en dan het dubbele wat gerekend wordt. Klopt niet.

ik ga contact opnemen! Fijne dag

groeten Djay

Graag gedaan. Snelle reacties zijn prettig :)
Ik hoop dat je er met de klantenservice uit gaat komen. Jij ook een fijne dag 🙂
Hallo djay en welkom bij de NS Community.

Net als jou ben ik zelf ook benieuwd naar hoe dit precies in elkaar steekt. De aanwijzing van Sander-VH om het via de Klantenservice uit te zoeken is een hele goede stap. Laat je ons weten wat de uitkomst is?
Contact gehad met de klantenservice!
Op het overzicht bleek idd dubbel berekend te zijn voor dezelfde reis.
Maar op de factuur was dit aangepast.
Had ik niet gezien.
Maar ik hou het nog wel in de gaten aangezien mijn reis van 4sept al op mijn vorige factuur stond. Maar zoals het er nu uitziet, hij nu weer meegerekend wordt met mijn aankomende factuur.

Maar voor nu ben ik “geholpen”
Groeten Djay

Reageer