beantwoord

Waarom geen Traject Vrij tussen Tilburg University en Amsterdam?

Waarom kan Traject Vrij niet op de grote lijn Amsterdam-Den Bosch en liefst nog tot en met Tilburg University? Ik betaal me nu gek aan de trein, terwijl ik eigenlijk alleen dit traject reis. Ik heb net mijn abonnement omgezet naar NS Flex DALVRIJ, maar is dit echt het goedkoopst/ de beste optie?
icon

Beste antwoord door Tochjo 16 februari 2019, 14:11

Traject Vrij is wel beschikbaar voor dat traject, maar is dan even duur als een Altijd Vrij-abonnement. NS Flex Altijd Vrij (onbeperkt reizen per trein voor 347 euro per maand 2e klas, na een maand elke dag opzegbaar) is de beste keuze als u minstens vier dagen per week reist en vaak in de spitsuren incheckt voor uw reizen.

Als u ook regelmatig in de daluren reist, dan is NS Flex Dal Vrij (onbeperkt reizen per trein bij inchecken in de daluren voor 106 euro per maand en reizen in de spitsuren tegen vol tarief à 19,30 euro enkele reis Amsterdam Centraal-Tilburg Universiteit) mogelijk goedkoper.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Traject Vrij is wel beschikbaar voor dat traject, maar is dan even duur als een Altijd Vrij-abonnement. NS Flex Altijd Vrij (onbeperkt reizen per trein voor 347 euro per maand 2e klas, na een maand elke dag opzegbaar) is de beste keuze als u minstens vier dagen per week reist en vaak in de spitsuren incheckt voor uw reizen.

Als u ook regelmatig in de daluren reist, dan is NS Flex Dal Vrij (onbeperkt reizen per trein bij inchecken in de daluren voor 106 euro per maand en reizen in de spitsuren tegen vol tarief à 19,30 euro enkele reis Amsterdam Centraal-Tilburg Universiteit) mogelijk goedkoper.
Ha Tochjo,
Dank weer voor je snelle antwoord. Volgens de website is er geen traject vrij mogelijk op dit traject. Ik reis liever eerste klas, hoeveel kost dat? Kan ik makkelijk van klasse wisselen, eventueel?

Ik heb inderdaad net NS Flex Dal Vrij aangeschaft, en hem op 1ste klas gezet. Het is volledig afhankelijk van mijn vergaderingen en collegetijden of ik veel in de daluren kan reizen, en dat kan per semester verschillen.

Hartelijke groet,
Martine
Goedemiddag Martine14 en welkom bij de NS Community!

Traject Vrij wordt niet aangeboden als een NS Flex abonnementsvorm, misschien dat het daardoor lijkt alsof er geen Traject Vrij abonnement is. Je kunt echter wel degelijk het klassieke Traject Vrij abonnement bestellen voor deze route.

Een NS Flex Altijd Vrij of Dal Vrij (afhankelijk van de reistijden) abonnement is dan echter zeker een voordeliger alternatief. Een NS Flex Altijd Vrij standaard op de 1e klas kost €584,00. Je kunt er echter ook voor kiezen om het via je Mijn NS dagelijks of voor elke reis aan te passen.
Dank je wel Stijn! Volgens mij staat mijn NS Flex nu idd op Altijd Vrij 1ste klas voor onbepaalde tijd. Is 584,- per maand? Want dat vind ik dan echt te duur, dus dan moet ik even wat aanpassen.
p.s. Als ik kijk op de NS website, dan geeft deze voor Dalvrij zowel voor 1ste als 2e klas 134,- per maand. Klopt dat wel?
Badge +3
Martine14 schreef:

Volgens mij staat mijn NS Flex nu idd op Altijd Vrij 1ste klas voor onbepaalde tijd.

Gisteren gaf u aan NS Flex Dal Vrij te hebben aangeschaft, niet Altijd Vrij.

NS Flex Dal Vrij 2e klas kost 106 euro per maand.

Reageer