beantwoord

Waarom geldt mijn NS Flexabonnement maar 25 dagen ipv een hele maand?

• 1 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Hallo, 

Ik heb op 15 september een abonnement NS Flex Dalvoordeel besteld. Deze wil ik tot 15 oktober gebruiken. Maar nu staat er ineens dat deze maar tot 10 oktober geldig is.

15-09-2020 t/m 10-10-2020

De abonnementen zijn toch per maand? Op de 13e wil ik namelijk nog reizen met korting.

icon

Beste antwoord door Mark NS 1 oktober 2020, 11:38

Hoi Rosanne-123, welkom op de NS Community. 

Dat zal te maken hebben met de reguliere factuurdatum van je NS Flex abonnement. Die zal rond de 10de van de maand zijn. Toen je op 15 september het abonnement hebt aangezet, zal er ook niet € 5,00 in rekening gebracht zijn, maar iets van rond de € 4,30. Op 10 oktober zal er dan in eerste instantie € 5,00 voor een nieuwe maand in rekening gebracht worden. Op het moment je het abonnement weer uitzet, dan ontvang je de te veel betaalde abonnementskosten terug. Je kunt dan op de 13de gewoon nog met 40% korting reizen en het abonnement op de 15de uitzetten. 

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Rosanne-123, welkom op de NS Community. 

Dat zal te maken hebben met de reguliere factuurdatum van je NS Flex abonnement. Die zal rond de 10de van de maand zijn. Toen je op 15 september het abonnement hebt aangezet, zal er ook niet € 5,00 in rekening gebracht zijn, maar iets van rond de € 4,30. Op 10 oktober zal er dan in eerste instantie € 5,00 voor een nieuwe maand in rekening gebracht worden. Op het moment je het abonnement weer uitzet, dan ontvang je de te veel betaalde abonnementskosten terug. Je kunt dan op de 13de gewoon nog met 40% korting reizen en het abonnement op de 15de uitzetten. 

Oke dank je voor de uitleg! Gekke werking, want zo is het niet echt erg overzichtelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Mogelijk heeft u ooit eerder een Flexabonnement gehad. De vervaldatum van het Flexabonnement bij de eerste aanvraag blijft gelden. Mogelijk is die formulering helder.

De berekening is nu naar rato van het restant van de maand en na 10 oktober is alles weer normaal.

Reageer