beantwoord

Waarom is NS Flex niet te combineren met andere abonnementen?

• 3 september 2018
  • 7 reacties
  • 4205 Bekeken

Ik heb een studenten reisproduct waarmee ik gratis kan reizen doordeweeks maar in de weekenden en vakanties zou NS Flex mijn uitstapjes met de bus en trein een stuk makkelijker maken. Zo kan ik mij nog wel een aantal situaties bedenken waarbij de combinatie van NS Flex en een ander abonnement reizen makkelijker zou maken. Gaat dit ooit wel mogelijk zijn?

Naar mijn mening dam je het nut/bereik van NS Flex overigens ook aardig in door zo'n combinatie niet mogelijk te maken.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 3 september 2018, 11:59

Hallo Merijn097, welkom op onze Community!

De reacties van Loes en Tamzin zijn inderdaad correct. Het is niet mogelijk om naast een NS Flex abonnement een ander abonnement op je kaart te hebben, dit ook in verband met het 'reizen op rekening'. Wil je toch een NS Flex abonnement aanschaffen dan kun je hier een extra OV-Chipkaart bij bestellen. Meer over NS Flex lees je hier.
Bekijk origineel

7 reacties

De combinatie van het hebben van een studenten OV met een NS flex hebben kan wel degelijk, alleen kan de combinatie niet op dezelfde OV-chipkaart. Als u het los op een tweede kaart aanvraagd, is er erg veel mogelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Combineren op één kaart kan niet omdat dan niet duidelijk is of u in het weekend met korting op uw studenten-ov wil reizen of met NS Flex. Dus twee kaarten nodig.

De reacties van Loes en Tamzin zijn inderdaad correct. Het is niet mogelijk om naast een NS Flex abonnement een ander abonnement op je kaart te hebben, dit ook in verband met het 'reizen op rekening'. Wil je toch een NS Flex abonnement aanschaffen dan kun je hier een extra OV-Chipkaart bij bestellen. Meer over NS Flex lees je hier.

Ik weet dat het combineren op het moment niet mogelijk is en ik weet ook dat het wel mogelijk is het op een 2de kaart te doen. bedankt voor het proberen van het beantwoorden van mijn vraag maar dit is dus allemaal informatie ik zelf ook gewoon kan uitzoeken. misschien moet ik mijn vraag een beetje anders stellen; komt er ooit een mogelijkheid om NS Flex samen met een ander abonnement te combineren op een zelfde kaart? Het gebruik van 2 kaarten zou het gemak van NS Flex meteen weer doen verdwijnen. dit probeerde ik ook al eerder aan te geven in mijn vraag. hopelijk is het nu wat duidelijker.

Het gaat overigens over het aspect van NS Flex van het reizen op rekening waar ik het meeste op doel.
Ik durf niet aan te geven of dit in de toekomt wel mogelijk zal zijn, op korte termijn verwacht ik dit niet.
Twee abonnementen op één OV-chipkaart is niet mogelijk, maar kan ik wel NS Flex zonder abonnement en studentenreisproduct(week) op één OV-chipkaart hebben?
Dan heb je maar één abonnement erop staan.
Hi jaronh94. Dat zou ik je sowieso afraden. NS Flex overruled je Studenten OV. Zo lijkt het in eerste instantie of je gratis reist (aangezien er geen saldo van je OV-chipkaart afgeschreven wordt) maar krijg je aan het einde van de maand een factuur voor alle reizen, vol tarief.

Reageer