NS blijft een bedrijf met merkwaardige eigenschappen. Zo kwam ik er vandaag achter dat m’n OV-chipkaart al ruim 14 maanden verlopen is, en daar vorige jaar een e-mailtje over is gestuurd met het onderwerp: “Verzoek pasfoto”. Laten we het er op houden dat dit geen sense of urgency creeert en ik niet van de instagram generatie ben die direct een selfie zou maken voor eenieder die daar om vraagt.
Wat mij inmiddels meer heeft verbaasd is het volgende;
- Mijn NS-flex basis abonnement loopt gewoon door, en is tot 2023 geldig. De telefonische klantenservice die 24/7 bereikbaar is (top!) wist me te vertellen dat de meest eenvoudige manier zou zijn om mijn Flex abonnement op te zeggen en vervolgens een nieuw flex abonnement aan te vragen, zo kon ik weer een gratis kaart krijgen. Het is natuurlijk een goed advies, maar een beetje bekrompen beleid is het wel. Waarom kan er niet gewoon een kaart worden uitgegeven voor een klant die daar om vraagt?
- Nu we toch in het konijnenhol zijn gesprongen kom ik het volgende tegen. Zou iemand me uit kunnen leggen waarom de Mijn NS omgeving het zou toestaan een abonnement aan te vragen op een verlopen OV-chipkaart?
Uiteraard wil ik mijn afschuw uitspreken dat het gegeven onze CO2 doelstellingen absurd is om een kaart te moeten vervangen die volgens mijn NFC-lezer nog prima reageert. Daar gaat TLS natuurlijk over, maar NS zit natuurlijk ook in de cooperatie.
Beste antwoord door Laura NS
Bekijk origineel