beantwoord

Waarom kan ik voor mijn zoon van 12 geen kaart op naam aanvragen ??

• 9 september 2018
  • 8 reacties
  • 370 Bekeken

Ik probeer op mijn zoon zijn naam een kaart aan te vragen , maar hij blijft aangeven dat je ouder dan 18 moet zijn om het abonnement aan te gaan
heb ik iets over het hoofd gezien ofzo ??
icon

Beste antwoord door MoDe 9 september 2018, 22:24

Dag @Vadertjes, wat bedoel u met een kaart op naam van je 12-jarige zoon? Wilt u een losse OV-chipkaart aanvragen of een OV-chipkaart met abonnement.

Of wil u een NS-Flex voor uw zoon aanvragen? Als het om een NS-Flex kaart gaat, die kan niet voor minderjarigen aangevraagd worden.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag @Vadertjes, wat bedoel u met een kaart op naam van je 12-jarige zoon? Wilt u een losse OV-chipkaart aanvragen of een OV-chipkaart met abonnement.

Of wil u een NS-Flex voor uw zoon aanvragen? Als het om een NS-Flex kaart gaat, die kan niet voor minderjarigen aangevraagd worden.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vermoed dat U een kaart met NS-Flex probeert aan te vragen. Dat kan niet voor minderjarigen vanwege het probleem met de aansprakelijkheid voor de betaling.
Welkom bij de Community, Vadertjes.

Aangezien je topic in het subforum 'NS Flex' staat ga ik er een beetje vanuit dat je NS Flex probeert aan te vragen voor je zoon. Dit is, zoals MoDe en Tamzin al aangeven, niet mogelijk. Één van onze klassieke abonnementen afsluiten kan wel.
Ik zit met hetzelfde en het is natuurlijk compleet idioot dat Ik niet een goedkoper abonnement voor mijn zoon af kan sluiten.
Ik ben ruim boven de 18 dus probleem met aansprakelijkheid is een non issue.
En zo word ik gedwongen om per jaar rond de 27e meer aan de NS te betalen.
Reputatie 7
Badge +4
Het reizen op saldo is even duur als het reizen op rekening. Een kaart kopen onder de achttien of een klassiek abonnement afsluiten kan echt wel. Soms zelfs als bijabonnement, dat is dan goedkoper en dit kan weer niet bij NSFlex. U wordt sowieso niet gedwongen meer te betalen, dat valt dan weer mee.

Het is nog even afwachten of het mogelijk wordt dat een ouder de kosten van het reizen op rekening van minderjarigen op zich kan nemen.
Reputatie 1
Ik probeer op mijn zoon zijn naam een kaart aan te vragen , maar hij blijft aangeven dat je ouder dan 18 moet zijn om het abonnement aan te gaan
heb ik iets over het hoofd gezien ofzo ??

Nee zeker niet ik had precies dat probleem ze hebben het niet op de site gezet nergens in de voorwaarden belachelijk ik moest 2 maanden lang een trein kaartje van 15 euro kopen per dag vanwege hun zon fout maakte en we wouden absoluut ons geld terug en dan pas een nieuw abbonoment aanschaffen
Het staat wel op meerdere plaatsen aangegeven, maar ik zal je suggestie doorgeven dat dit duidelijker moet.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zit met hetzelfde en het is natuurlijk compleet idioot dat Ik niet een goedkoper abonnement voor mijn zoon af kan sluiten.
Ik ben ruim boven de 18 dus probleem met aansprakelijkheid is een non issue.
En zo word ik gedwongen om per jaar rond de 27e meer aan de NS te betalen.

De aansprakelijkheid is wel een issue omdat blijkt dat de rechter die aansprakelijkheid niet erkend als U weigert voor sommige ritten van uw zoon te betalen

Reageer