beantwoord

Waarom klasse wissel per dag?

• 28 november 2018
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

Over mijn Flex Altijd Voordeel abonnement ben ik tevreden. Regelmatig maak ik gebruik van de klassewissel naar 1e klas als ik na een dag fysiek werk in een overvolle trein toch wil zitten. Dat on the spot upgraden is dan ideaal maar ....

Deze morgen viel door storing een trein uit te Leiden. De daarop volgende was daardoor extra druk maar nog ruimte zat in de 1e klas. Waarom kan ik dan niet alleen mijn heenreis upgraden maar is het kleinste slot 'de gehele dag'?

Technisch moet dit mogelijk zijn aangezien met een tijdsslot rekening wordt gehouden voor een eventuele 'overstap' en daarna een 'nieuwe rit' wordt gerekend. Waarom kan de klasse dan niet ook worden aangepast? Het kortingsniveau van 40% wat ik 's ochtends toegewezen krijg geldt 's middags immers ook niet. Terugwissel moment zou dus technisch moeten kunnen.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 28 november 2018, 11:37

Hallo F. Bennink en welkom bij de NS Community.

Volgens de informatie op deze pagina kun je ook kiezen om een upgrade aan te schaffen tot een bepaalde tijd. Ik ga er dan ook vanuit dat je ook kunt kiezen om de upgrade aan te schaffen totdat je op je bestemming bent gearriveerd.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees het risico op fraude. Namelijk dat mensen eerste klas gaan zitten en alleen zodra ze een conducteur zien komen doen ze gauw even een upgrade.
Reputatie 3
Dat risico wordt in de huidige opzet al ingeperkt: het is vereist binnen 15 minuten na inchecken de klassewissel te doen. Diezelfde vereiste kan ook op een korter tijdslot worden toegepast.
Hallo F. Bennink en welkom bij de NS Community.

Volgens de informatie op deze pagina kun je ook kiezen om een upgrade aan te schaffen tot een bepaalde tijd. Ik ga er dan ook vanuit dat je ook kunt kiezen om de upgrade aan te schaffen totdat je op je bestemming bent gearriveerd.

Reageer