beantwoord

Waarom ontvang ik geen korting?

• 4 september 2018
  • 15 reacties
  • 803 Bekeken

Goedemiddag,

ik heb een NS flex abonnement sinds 28-08-2018 en sinds dien heb ik deze geactiveerd en heb ik meerdere malen in het weekend en buiten de spits uren gereisd. Ik heb bij mijn NS flex abonnement 40% korting in het weekend en buiten de spits aangeschaft, tot mijn verbazing zie ik dat de korting er niet af gaat bij mij. Op mijn profiel staat ook dat ik in bezig ben van het abonnement. Heel vreemd... hoe zit dit ?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 4 september 2018, 20:04

Ik heb even bij de gegevens gekeken en zie dat het gaat om reizen dit met de bus, tram en of metro zijn gemaakt. De Dal Voordeel korting is alleen geldig in de trein, vandaar dat er geen korting wordt weergegeven.
Bekijk origineel

15 reacties

Hallo Amit17, welkom op onze Community!

Als ik het goed begrijp zie je in je Mijn NS account dat de reizen voor het volledige tarief worden berekend? Ik kan even nagaan hoe dit bij ons in het systeem staat, maar daarvoor heb ik wel wat gegevens van je nodig. Heb je ook al contact gehad met onze Klantenservice?
dat klopt, ik heb geprobeerd contact te leggen via de chat alleen er reageert niemand
Zou je mijn de volgende gegevens willen sturen in een privébericht?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
Ik heb het verzonden
Ik heb even bij de gegevens gekeken en zie dat het gaat om reizen dit met de bus, tram en of metro zijn gemaakt. De Dal Voordeel korting is alleen geldig in de trein, vandaar dat er geen korting wordt weergegeven.
best slecht dat jullie dat zo onduidelijk op de site zetten... ik kan hem ook niet meer annuleren. Op de pagina mogen jullie dat wel duidelijk aanpassen.
Ja ik begrijp dat dit onduidelijk voor je is. Bij het 'normale' Dal Voordeel abonnement staat dit wel aangegeven, maar bij NS Flex niet. Ik zal dit aangeven. Na één maand kun je het abonnement aanpassen naar de juiste vorm.
Beetje jammer als student zijn deze kosten een beetje onverwachts! Hopelijk gaan jullie er wat aan doen!
Kan ik nu wel een U OV abonnement koppelen aan mijn ov chipkaart ?
Badge +3
Och ja, die €5 die je voor Flex Dal Voordeel betaalt heb je na één retourtje Utrecht - Amsterdam (met 40% korting) al terugverdiend.

Waarom heb je als student dan geen Studentenreisproduct?

En nee, streekvervoer abonnementen zoals U-OV gaan (nog) niet samen met NS Flex. Daar wordt nog wel naar gekeken, maar is technisch erg lastig.
Beste robert ik ben een BBL student en ik reis 5x per week met de tram heen en weer, per dag kost me dit 6,20 reken maar even uit hoeveel het me zou schelen.
Dat begrijp ik Amit. Je kunt op je huidige kaart geen U OV abonnement plaatsen en dient hiervoor een nieuwe kaart aan te vragen, dat kan hier.
Ik heb een persoonlijke ov chipkaart.. kunnen jullie het contract niet stopzetten? Het is een beetje slecht dat het zo onduidelijk vermeld is en hier ben ik nu de duppe van
Daarvoor wil ik je adviseren even contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter.
Badge +3
Beste robert ik ben een BBL student en ik reis 5x per week met de tram heen en weer, per dag kost me dit 6,20 reken maar even uit hoeveel het me zou schelen.
Ik wist niet wat BBL was maar even gelezen en is duidelijk:

Het belangrijkste verschil zit in het feit dat de student in een BBL-traject een arbeidsovereenkomst heeft met een werkgever en daarnaast vaak een dag in de week les volgt bij bijvoorbeeld een ROC. Een student in een BOL-traject heeft de juridische status van student/scholier en loopt tijdens zijn opleiding één of meer stages bij een bedrijf of organisatie. Hierdoor heeft een BOL-student recht op studiefinanciering (mits je ook voldoet aan de andere voorwaarden) en een BBL-student heeft dat niet. Overigens geldt dit pas als de student ouder is dan 18 jaar.

Gewoon aan je school of werkgever een reiskostenvergoeding vragen dan, als je daar 5 dagen in de week verplicht moet op komen draven.

En informeer bij de bus/tram/metro vervoerder (U-OV of Syntus voor de streekbussen) naar passende abonnementen. Aan Flex heb je inderdaad niets, want dat is van NS dus trein.

Reageer