beantwoord

Wat is de opzegtermijn van het stopzetten van NS Flex?

• 28 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 263 Bekeken

Gaat daar een bepaalde tijd overheen, of kan je dat gelijk in een dag opzeggen/stopzetten?

icon

Beste antwoord door Thom 28 oktober 2020, 22:24

U kunt na een maand het abonnement op elk moment opzeggen. Binnen de eerste maand kan dat niet. De enige uitzondering is Flex zonder abonnement. Het eventueel vooruitbetaalde abonnementsgeld krijgt  u naar rato terug.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

als op saldo wil reizen dan hebt twee dagen de tijd geloof ik om bestelling ophalen om volledig stopzetten ik zal je beste doorverwijzen via de klantenservice contact opnemen zij kunnen hier uitleg over geven

Reputatie 7
Badge +4

U kunt na een maand het abonnement op elk moment opzeggen. Binnen de eerste maand kan dat niet. De enige uitzondering is Flex zonder abonnement. Het eventueel vooruitbetaalde abonnementsgeld krijgt  u naar rato terug.

Reputatie 2

@Thom :

1. Is dat een kalendermaand of 30/31 dagen vanaf de datum waarop het abonnement ingaat?
  1. Kun je alvast opzeggen voor als de huidige maand is afgelopen zodat je de aanpassing direct kan doorgeven, maar de wijziging pas de volgende maand ingaat?
Reputatie 7
Badge +4

Concreet: Als u met Flex vandaag, op 18 november een abonnement neemt, dan geldt dat tot en met 17 december. Neemt u een abonnement op 18 februari, dan geldt dat tot en met 17 maart. Het aantal dagen in een maand maakt niet uit. Het gaat om kalendermaanden.

Bij Flex gaat een wijziging per direct in, althans na de bevestiging en bij de eerste incheck daarna wordt die toegepast. De eerste maand kunt u effectief dus niet opzeggen, u moet wachten totdat het meteen kan. In bovenstaand voorbeeld vanaf 18 december 00.00 uur.

Bij mijn weten is dat nog steeds zo, maar mocht het zijn aangepast, kan een moderator of een actief medelid dat aangeven. Er vinden wel eens onaangekondigd aanpassingen plaats, overigens meestal ten goede.

Ik kan het antwoord van Thom bevestigen. Ter aanvulling: vanuit NS Flex zonder abonnement (basis) kun je te allen tijde een wijzigen aanvragen, ook binnen de eerste maand. 

Reputatie 2

Concreet: Als u met Flex vandaag, op 18 november een abonnement neemt, dan geldt dat tot en met 17 december. Neemt u een abonnement op 18 februari, dan geldt dat tot en met 17 maart. Het aantal dagen in een maand maakt niet uit. Het gaat om kalendermaanden.

Bij Flex gaat een wijziging per direct in, althans na de bevestiging en bij de eerste incheck daarna wordt die toegepast. De eerste maand kunt u effectief dus niet opzeggen, u moet wachten totdat het meteen kan. In bovenstaand voorbeeld vanaf 18 december 00.00 uur.

Bij mijn weten is dat nog steeds zo, maar mocht het zijn aangepast, kan een moderator of een actief medelid dat aangeven. Er vinden wel eens onaangekondigd aanpassingen plaats, overigens meestal ten goede.

@Thom Wanneer zou in jouw voorbeeld de rekening binnenkomen?

Reputatie 7
Badge +4

In dit voorbeeld sluit u af op 18 november. Als u al Flex had, blijft de dag dat het geld wordt afgeschreven dezelfde als bij een eventueel eerder Flexabonnement. Als u nog geen Flex had, wordt die dag in de praktijk bij benadering vijf werkdagen later, ongeveer 23 december. Als u rekening wilt houden met uw salarisbetaling op bijvoorbeeld de 25e, dan kan ingaan op de twintigste, of liefst later, soms beter zijn in het geval dat aan het eind van uw geld nog een deel van de maand over heeft. ;-)

Als ik zo de reacties lees op het forum, is dat voor veel mensen wel een handige tip. Dan is het makkelijker aan de betalingsverplichting die met NS is afgesproken, te voldoen. Structureel te laat betalen is niet verstandig. NS heeft een strak incassobeleid bij te late incasso. De betalingsdatum zo mogelijk slim te kiezen, is alleen maar handig en kan ellende voorkomen als er daadwerkelijk structureel geld op de rekening staat.

Reageer