Wat kost mijn reis? | NS Community
beantwoord

Wat kost mijn reis?

  • 27 November 2021
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

Ik reis vandaag voor het eerst met NS flex. Bij uitchecken staat enkel vermeld: reizen op rekening. Ik zou graag weten wat de reis voor mij kost, wel/geen korting gekregen, wat ben ik.kwijt? Hoe kan ik hier achter komen? Als ik.op mijn NS inloggen, staan er geen prijzen bij mijn reis.

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 November 2021, 14:03

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS Flex staat inderdaad op je kaart als Reizen op Rekening NS, en het systeem bepaalt later welk abonnement en tarief (spits/dal/weekend) er van toepassing is. Een paaltje of poortje (of apparaat in bus/tram) kan dat niet zo snel tonen/uitrekenen.

De prijs van je reizen (trein/tram/metro) zou er de volgende dag bij moeten staan, voor busritten kan dat iets langer duren.

Je moet dan wel in Mijn NS kijken, bij Mijn OV-chip (www.ovchipkaart.nl) staan er inderdaad geen prijzen bij, want OV-chip weet niet welk abonnement je hebt.

Badge +3

Over een paar dagen staat uw reis in Mijn NS vermeld bij Mijn reizen > Reishistorie, en dan staat er wel een prijs bij vermeld. Het achterliggende systeem heeft even tijd nodig om gemaakte reizen te verwerken.

Reageer